Vágó még „tartja magát”

A televíziós műsorkészítés torz karikatúráját rajzolják meg a kereskedelmi médiumok. A nézettséghez kötődő, reklámbevételből következő profitéhség minden szakmaiságot felülír. Kár, hogy ezzel éppen – az általam is nagyra becsült – Vágó István vitatkozik Sebők János kitűnő elemzése kapcsán, mondván: „...nem tartható az a szemlélet, amely a tudásnak ad prioritást a szórakoztatással szemben.”

2009. október 24., 14:38

Szerintem mindkettőnek megvan (meglenne) a maga helye és ideje! Miért kell(ene) beletörődni abba, hogy „a nézők zömét az őket léhán szórakoztató produkciók hozzák
lázba”?

Jelenleg a morál vesztésre áll!

A legkülönfélébb szakmák jeles művelői válnak önkéntes médiabohóccá. Olyanok írják ki magukat a közmegbecsülésből egy-egy kis bárdolatlan ökörködésért, akik azután egzisztenciálisan hitelüket vesztik.

Ezekhez képest Vágó még „tartja is magát”. Eszköztárából hiányzik az obszcenitás, a vallási, faji hovatartozásra való utalás. Szomorú, ha a konszolidált képernyős viselkedés/magatartás a nézettség hanyatlásával jár együtt!

A televíziós piac ma a könnyebb ellenállás irányába mozdul. Tévesen alapoz a médiafogyasztók vélelmezett ostobaságára, amire – úgy tűnik – szép számmal akad vevő is.

Nagy Zoltán
médiakutató
Debrecen