Kovács Patrícia elárulta, miért távozott a Vígszínházból: kiszállt a manipulációs játékból (Exkluzív videó a 168-on!)

Kovács Patrícia még az Eszenyi-botrány kirobbanása előtt, az elsők között távozott a Vígszínházból, amiben jelentős szerepe volt a korábbi igazgatónak – többek között erről beszélt a színésznő a Réczei Tamás vezette Dobd be magad! című műsorban, mely exkluzív módon csak a 168.hu felületén látható. Ne hagyja ki!

2024. október 9., 18:00

Szerző:

Kovács Patrícia összességében jól viseli a kritikát, mert triggereli és inspirálja őt. Ám van egy pont, amit már ő is elutasít – derült ki a színésznőről az exkluzív módon, kizárólag a 168.hu felületén látható Dobd be magad! című műsor aktuális epizódjában. A teljes részt itt lehet megtekinteni:

Ezért hagyta el Kovács Patrícia korábban a Vígszínházat

„Azt éreztem, hogy megérkeztem. Jól voltam kezelve, de hamar elkezdtem nem jól érezni magam” – vallotta Kovács Patrícia a Vígszínház Eszenyi-érájában eltöltött időszakról a Réczei Tamás vezette Dobd be magad! című műsorban. A színésznő elmondta, a teátrumtól való korábbi távozása összefügg Eszenyi Enikő féle botránnyal, hiszen tanúja volt nagyon sok olyan dolognak, amiért nem szólt. „Részt vettem a kollektív hallgatásban” – fűzte hozzá.

Kovács Patrícia az interjú során felidézte, még az Eszenyi-botrány kipattanása előtt, az elsők között távozott a színházból. Ebben közrejátszott, hogy neki is voltak konfliktusai a korábbi igazgatóval, ugyanakkor – saját elmondása szerint – ő nagyon sokat bír, így sokáig nem vette magára a konfliktusokat.

„Engem lehet csesztetni, mert az triggerel és inspirál, nem veszem fel az efféle kritikát”

– jelentette ki.

A színésznő elmondta, mindezt azért teszi, mert mindig azt próbálja megérteni, hogy az adott rendező a kommunikációja, a hevessége során mit próbál belőle kihozni, így a színpadról sosem sértődik meg. „Hiszen a »velem így nem lehet beszélni« attitűd lezár, és nem azt hallod meg, ami a lényeg” – magyarázta. Ezután hozzátette, hogy szerinte ér szenvedélyesnek lennie egy rendezőnek, de személyeskedőnek semmiképp. Mint ahogyan egy színház igazgatója sem manipulálhatja a munkavállalóit azzal, hogy egyik nap imádja, míg egy másikon gyűlöli őket.

Kovács Patrícia ebből a manipulációs játékból szállt ki, többek között ezért mondott fel a Vígszínházban.

Kovács Patrícia bedobta magát, de mibe is?

Kovács Patrícia az interjú során összeségében bedobta magát, így őszintén vallott a korábbi Vígszínház béli élményeiről. Ami nem véletlen, hiszen a Dobd be magad! című portréműsornak pontosan ez a lényege. Hogy a meghívott vendégek történeteket osszanak meg a gyerekkorukról, kifejezzék az érzelmeiket, és beszéljenek arról is, szoktak-e feszültséglevezetés céljából játszani. A műsor során kiderül róluk, hogy mennyire kudarctűrők, van-e bennük versenyszellem, és hogy csapatjátékosok-e vagy inkább egyedül küzdenek meg a problémákkal.

A Dobd be magad! vendégei olyan dolgokat is megosztanak a saját életútjukkal kapcsolatban, amelyekről ritkán beszélnek a nagynyilvánosság előtt. S hogy mik ezek pontosan? Az életük taktikája és annak esetleges kudarcai, a szabálykövetési képességük és feszültségük kifejezése, a konfliktusokban való szerepük.

Összességében a Dobd be magad! egy olyan életútutazás, amely elkalauzol bennünket a műsor vendégeinek élettörténetében a legrejtettebb összefüggésekbe.

Persze az utazás elképzelhetetlen lenne egy kiváló játékmester közreműködése nélkül, aki ezúttal sem más, mint Réczei Tamás színházrendező és dramaturg, a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház egykori művészeti vezetője, a Kaposvári Egyetem Művészeti Karának volt oktatója. A műsorvezető a 2019-ben megjelent Nagyon kell szeretniök doku-dráma kötet szerzője, 2020-tól az EMIH kulturális tanácsadója, a Baross utcában megnyíló Firgun Színház vezetője. 

(Kiemelt képünkön Kovács Patrícia látható. Forrás: Dobd be magad!)