Lehallgat és személyre szabott reklámot küld a tévé
Hamarosan a tévé is nézi és (le)hallgatja nézőjét és eszerint küld neki reklámot – ez a terve egy amerikai vállalatnak, amely ötletét már levédette.
A Verizon nevű távközlési cég kamerával és mikrofonnal látná el a tévéket, hogy azok „figyelhessék” nézőik minden szavát és reakcióját, majd pedig ezek gyors elemzésével célzottan küldene nekik reklámokat, írja a
Transindex.A hirdetések szelekciójához elég egyetlen szó, amely elhagyja a tévénéző száját akár az adott műsorra vonatkozóan, vagy csak társalgás, netán tévénézés alatti telefonálás közben elejtett megjegyzés, és máris beindul a gépezet, és küldi az egyénre szabott aktuális reklámot. Ha például egy pár civakodni kezd a tévé előtt, hamarosan már kapja is egy házassági tanácsadó cég reklámját. Ha cirógatni kezdi egymást, akkor fogamzásgátlós reklám érkezik tévéjére.
A Verizon összesen húsz példát említ szabadalmaztatási folyamodványában.