Így próbálják átverni az OTP Bank ügyfeleit

Ismét az OTP Bank, illetve a pénzintézet ügyfelei váltak a csalók célpontjává.

2024. szeptember 25., 13:54

Szerző:

Úgy tűnik, a legnagyobb szolgáltatók ideális áldozatnak tűnnek a csalók számára, így az OTP Bank ügyfelei ismét támadásoknak vannak kitéve – figyelmeztetett a pénzintézet egy friss Facebook-bejegyzésben.

Értesüléseik szerint a kiberbűnözők rendszeresen próbálkoznak az ügyfeleik megtévesztésével, és sajnos néha sikerrel is járnak. Ezt megelőzendő közzétették, hogy mire érdemes figyelnie mindenkinek.

A csalók bevett módszerei közé tartozik az utóbbi időben, hogy titkos műveletre hivatkozva arra próbálják rávenni az ügyfeleket, hogy utalják el a számlájukon található összes pénzt egy „biztonságos” felületre. Elsősorban telefonon keresik meg a későbbi áldozatokat, akik közül sokan be is dőlnek a gyakran nagyon meggyőzőnek tűnő érveknek.

A csalók sürgetik az áldozatot, és megpróbálják összezavarni, valamint általában arra kérik, hogy senkinek ne szóljon, még a családtagoknak se. A pszichés terhelés hatására ilyenkor még könnyebben hajszolhatnak bele bárkit a rossz döntésekbe. A bank felhívta a figyelmet arra, hogy a hasonló tartalmú telefonhívások mindig legyenek nagyon gyanúsak, és mindenki kezelje fenntartásokkal, ha valaki arra kéri őket, hogy utaljanak át egy összeget egy ismeretlen számlaszámra.

A csalók nem csak telefonon keresik meg az OTP Bank ügyfeleit

Az elmúlt időszakban valóban a telefonos megkeresések a leggyakoribbak, de a kiberbűnözők más fronton is támadják az ügyfeleket. A hamis e-mailek is hatékony módszernek számítanak, és akár más bankok és szolgáltatók ügyfeleit is megkereshetik ilyen módon.

Míg a telefonhívásoknál azonnali utalást kérnek, addig a hamis e-mailek azt a célt szolgálják, hogy a bűnözők hozzáférjenek az áldozatok legérzékenyebb személyes adataihoz, köztük a banki felhasználónevekhez és jelszavakhoz. Ezekkel azonnal, de akár később is számos visszaélést követhetnek el, amelyek mindenképpen anyagi kárt okoznak az áldozatoknak.

Ma már az sem ritka, hogy a csalók egy-egy áldozatuknak személyre szóló üzeneteket küldenek az interneten fellelhető személyes információk alapján, és akár még a mesterséges intelligenciát is bevetik, hogy még hihetőbb üzenetek küldjenek.

Nagyon fontos, hogy a gyanús tartalmú üzeneteknél mindenki ellenőrizze a feladót, soha ne kattintson az abban található gyanús linkekre, és főleg ne adja meg a személyes adatait ilyen platformokon. AZ OTP Bank felhívta a figyelmet, hogy a gyanús telefonhívásokat érdemes megszakítani, a furcsa e-mailek feladóit pedig letiltani. A pénzintézet célja, hogy minél több szó essen a hasonló csalásokról, ugyanis a különböző szolgáltatók nevében történő megkeresések a csalók egyik legkedveltebb módszere manapság.

Az OTP Bank arról is tájékoztatott, hogy aki csalás áldozatává vált, illetve azt sejti, hogy kiszivároghattak a banki adatai, a lehető leghamarabb vegye fel a kapcsolatot a pénzintézettel, illetve vegye fel a kapcsolatot a hatóságokkal is. Arra biztatnak mindenkit, hogy segítsék egymást, osszanak meg minél több információt a csalók próbálkozásaival kapcsolatban, az idős hozzátartozókat pedig készítsék fel, hogy gyanakodjanak a gyanús megkeresésekkel kapcsolatban.

(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Facebook / OTP Bank)