Az aggodalom még több pénz költésére sarkall

A nő válságban is nő, vagyis vásárol. S ki hinné: krízishelyzetben hajlamos többet költeni, mint normális esetben.

2011. február 12., 15:39

Legalábbis ezt igazolja a Hertfordshire Egyetem felmérése, amely szerint a nők 79 százaléka gyakran csak azért költ pénzt, hogy jobb kedvre derítse magát. A 700 megkérdezett nő közül tízből négy saját bevallása szerint csak akkor hajlamos a túlköltekezésre, ha depressziós, tízből hat azonban már akkor is, ha csak kicsit szomorúnak érzi magát. „A nők gyakran érzelmi stimulálásra használják fel a vásárlást. Ezzel zárják ki a való világ nehézségeit és negatív érzelmeiket. Így a pénzügyi helyzet miatti aggodalom paradox módon még több pénz költésére sarkallja őket” – állítja Karen Pine professzor, a felmérés vezetője.

A költekezési rohamokat az erre hajlamosaknál a hirtelen jött emóciós hatások váltják ki, függetlenül attól, hogy azok pozitívak vagy negatívak. A vásárlás ezeknél az embereknél érzelmi kompenzációként szolgál. Az érzelmek megfelelő kordában tartása elengedhetetlen a mentális egészség és a fizikai jólét szempontjából is. A nőknek erre az egyik legalkalmasabb eszköz a vásárlás.Pine professzor szerint „ha a vásárlás érzelmi kompenzációs hatása működik, akkor a nők akkor is költekezni fognak, ha ezt anyagi helyzetük nem engedi. Sőt, ha nincs elegendő pénzük vásárolni, az akár komoly egészségügyi problémák, például szorongás és depresszió kialakulásához is vezethet.”