Kedvelt autómegosztók

A DriveNow prémiumautó-megosztó járművei már több mint három hónapja tartoznak hozzá a fővárosi utcaképhez. A budapesti szolgáltatás elindítása a vállalat történetének egyik legsikeresebb akciója lett – állítja az autóipari hátterű szolgáltató. A csaknem 18 ezer felhasználó folyamatosan új szolgáltatásokkal találkozhat, a piaci verseny, valamint az innovatív szemlélet pedig további fejlesztéseket ígér a fővárosi car-sharing piacon.

2019. szeptember 1., 11:43

Szerző:

A DriveNow prémiumautó-megosztó több mint három hónapja érhető el Magyarországon, ezzel Budapest 12 európai nagyvároshoz csatlakozott. A fővárosi car-sharing piac legfrissebb szereplőjeként 240 prémiumautóval növelte a fővárosi flottát, így az összes szolgáltatót figyelembe véve már több mint ezer autó áll a felhasználók rendelkezésére. A budapestiek nyitottságát, innovációra való igényét jól mutatja, hogy a DriveNow bevezetése óta két újabb szolgáltató jelent meg a fővárosban. A felhasználók visszajelzései alapján, valamint a piaci tendenciákat figyelembe véve rendkívül dinamikusan fejlődő szolgáltatást, növekvő területi lefedettséget és bővülő flottaméretet jeleznek előre.

Az első három hónap működésének tapasztalataiból is látszik, hogy a DriveNow jó stratégiát választott, amikor széles modellpalettával állította össze flottáját. A szolgáltatás igyekszik minél több valós élethelyzetre megoldást nyújtani, ezért a BMW és a MINI modellek között ugyanúgy megtalálhatók nagyméretű SUV-ok, mint például az elektromos BMW i3. Az átlagos bérlési idő több mint fél óra, de a percdíjalapú elszámolás mellett az óradíjas és napidíjas csomagok is népszerűek.

A DriveNow regisztrált felhasználóinak háromnegyede más car-sharing szolgáltatót is használ, azonban több mint 20 százalékot az új szolgáltatások és modellek hoztak be a piacra, ezzel is csökkentve a városban parkoló saját tulajdonú autók számát, vagyis a főváros terhelését. A legnépszerűbb bérlési helyszínek a nagy forgalmú közlekedési csomópontok voltak, ahol az autók a leghatékonyabban tudnak bekapcsolódni a tömegközlekedésbe. Közülük is kiemelkedik az Erzsébet híd pesti hídfője, ami jól mutatja, hogy az autókat nem a tömegközlekedés helyett, hanem a mellett használják a regisztrálók, a reggeli órákban munkába járásra, napközben – kihasználva az ingyenes parkolást – városi ügyintézésre, de a reptéri transzfer is rendkívül népszerű.

A DriveNow itthon is bevezette Drive’nSave szolgáltatását, alkalmazkodva ahhoz a törekvéshez, amely az autóhasználatot a közösség együttműködésével teszi olcsóbbá és fenntarthatóbbá. Az újdonság, hogy azok az autók, amelyek kevésbé forgalmas helyen parkolnak, vagy amelyeket már régóta nem bérelt ki egy felhasználó sem, alacsonyabb, akár az aktuális díjszabásnál kedvezőbb percdíjon bérelhetők. Egy ilyen újítás mindenkinek kedvez: előnyös a felhasználóknak, mert olcsóbban jutnak autóhoz, kedvez a vállalatnak, mert kevesebb erőforrást kell az autók mozgatására fordítani, és hasznos a városnak, hiszen így mindig az aktuális igényeknek leginkább megfelelő helyeken lesznek a kocsik. A városi közlekedés jövőjét az elektromos autózás határozhatja meg, ezért a DriveNow flottájának bővítésekor ezt figyelembe veszi. / Koi Tamás