A Közgép milliárdjai - itt vannak a számok

2012. június 5., 09:45

Azt állítja Lánczi Tamás,
a Századvég vezető elemzője (az ATV Tét című műsorában az oligarcha-vizsgálóbizottság felállításának megakadályozásáról), hogy a Simicska Lajoshoz köthető Közgép csak a közbeszerzések 14 százalékát nyerte el, ami nem is kirívóan magas arány.

Ezzel szemben a tény az,
hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kimutatása szerint a cég az összes építőipari közbeszerzési pályázat 17,3 százalékát szerezte meg. A minisztérium összesítése alapján egyébként az uniós támogatással folyó közlekedési beruházások összértéke 283 milliárd forint, a Környezet és Energia Operatív Programé pedig 157 milliárd, vagyis ezeknek a 17 százaléka körülbelül 75 milliárd volna. Csakhogy egyedül a Szajol–Püspökladány vasúti pályafelújítás összege 161 milliárd forint, márpedig ennek a nyertese egy konzorciumban szintén a Közgép volt, és a legkülönfélébb sajtóértesülések 200–300 milliárd forint közöttire teszik az összes, általa elnyert közbeszerzési munka értékét. Ha másért nem, a számok közti ellentmondás tisztázására már érdemes volna vizsgálóbizottságot felállítani. Vagy tán éppen ezért mégsem?

Horoszkóp

„Itt az idő, hogy ne elégedjünk meg azzal, amit rólunk mondanak, hanem kezdjünk el mi is mondani valamit. Mert van mondanivalónk, ami fontos és hasznos mindenki számára.” A következőkben Köves Slomó, ortodox zsidó rabbi, az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség alapítójának és vezetőjének véleménycikke olvasható.

A cselédsajtó és a Karmelita udvartartásának agyhalott influenszerei Pankotai Lilivel szemben fel merték venni a kesztyűt. De micsoda bátorság kellett ehhez az elvtársaknak. 

Az elhibázott brüsszeli szankciók, azon belül is elsősorban az energiaszektort érintő korlátozások miatt alakult ki válság az EU-ban és így Magyarországon is – ez a kormányzati kommunikáció alfája és ómegája. A valóság ezt másként gondolja.