A Közgép milliárdjai - itt vannak a számok
Azt állítja Lánczi Tamás,
a Századvég vezető elemzője (az ATV Tét című műsorában az oligarcha-vizsgálóbizottság felállításának megakadályozásáról), hogy a Simicska Lajoshoz köthető Közgép csak a közbeszerzések 14 százalékát nyerte el, ami nem is kirívóan magas arány.
Ezzel szemben a tény az,
hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kimutatása szerint a cég az összes építőipari közbeszerzési pályázat 17,3 százalékát szerezte meg. A minisztérium összesítése alapján egyébként az uniós támogatással folyó közlekedési beruházások összértéke 283 milliárd forint, a Környezet és Energia Operatív Programé pedig 157 milliárd, vagyis ezeknek a 17 százaléka körülbelül 75 milliárd volna. Csakhogy egyedül a Szajol–Püspökladány vasúti pályafelújítás összege 161 milliárd forint, márpedig ennek a nyertese egy konzorciumban szintén a Közgép volt, és a legkülönfélébb sajtóértesülések 200–300 milliárd forint közöttire teszik az összes, általa elnyert közbeszerzési munka értékét. Ha másért nem, a számok közti ellentmondás tisztázására már érdemes volna vizsgálóbizottságot felállítani. Vagy tán éppen ezért mégsem?