Óriási reform jön a Formula-1-ben
Idén a költségvetés is változik.
„Kiegyenlítettebb, még izgalmasabb, a futamokon nagy csatákat hozó Forma–1-et akarunk látni 2022-ben” – ezt Ross Brawn, a világbajnoki sorozat brit sportigazgatója mondta az idén bevezetendő szabálymódosításokról. Miközben a pályákon a holland Max Verstappen (Red Bull Racing) és a brit Lewis Hamilton (Mercedes) csatája folyt a vb-címért, addig az istállók már nyár óta a változtatásokat hozó idei esztendőre koncentráltak. Minden idők egyik legnagyobb F1-es reformjára.
A döntéshozók célja, hogy csökkenjenek az autók mögötti turbulens légáramlatok, így még könnyebb lesz az előzés, valamint az, hogy a kocsik egyszerűsödjenek és olcsóbbak legyenek, s eltüntessék a leggyorsabbak és a leglassúbbak közötti különbséget. Így hangsúlyt fektetnek a fenntarthatóságra és még látványosabb lesz a sportág.
A csapatok újjáépített autói nagyon hasonlóak lesznek, s a leszorítóerő-veszteséggel a hátul haladónak jóval nagyobb lesz a sansza a támadásra, az előzésre. Biztonságosabbá is teszik a járműveket, ennek érdekében növelik a pilótafülke méretét, ellenállóbbá teszik az ütközésekkel szemben, több alkatrészt is jobban rögzítenek és figyelnek arra, hogy ne törjenek apró darabokra. Ugyanakkor érdekesség, a kezdetekben lassulnak majd a kocsik, úgy a 2016-os szinten lesznek.
Idén a költségvetés is változik, 140 millió dollárba határozzák meg az egy évre vonatkozó költségvetési plafont, a pilóták fizetése külön kategória lesz.
Ebben az idényben rekordot jelentő, 23 nagydíjból áll majd a Forma–1-es versenynaptár. Először lesz két amerikai futam, Austin mellett Miamiban, az NFL-ben szereplő Dolphins stadionja körül száguld a mezőny. Ráadásul hat sprintversenyt is rendeznek 2022-ben – írta a Blikk.
(Kiemelt kép: Mogyoród, 2021. július 30. A Forma-1-es Magyar Nagydíj rajtja a mogyoródi Hungaroringen 2021. augusztus 1-jén. Tömeges ütközés miatt a versenyt megszakították. MTI/Szigetváry Zsolt)