Az új James Bond film adhat reményt a moziknak

A járvány miatt egyre több studió fordult a streaming szolgáltatókhoz.

2021. október 3., 09:41

Szerző:

A koronavírus járvány miatt csökkent a mozik népszerűsége, és egyre többen választják a streaming szolgáltatásokat. A Metro-Goldwyn-Mayer Inc. is megpróbált tárgyalni többek között az Apple-lel és a Netflix-szel, hogy náluk debütáljon a legújabb James Bond film. Végül a film nem a digitális platformokon, hanem hagyományosan a mozikban jelent meg, ami miatt sok ember ment el a moziba – írta a Bloomberg.

A filmsorozat legújabb darabját, pénteken vetítették először. A Nincs idő Meghalni csak ezen a napon 27,2 millió dollár bevételt ért el az Universal és az MGM piacán, vagyis hozzávetőlegesen összesen 51,4 millió dollárt hozott a világjárvány ellenére a film – közölte a cég. Becslések szerint a film a nemzetközi piacon csaknem 113 millió dollárral nyitott, vagyis hasonlóan mint a film egy korábbi darabja, a Skyfall. 

„A covid miatt elhalasztott filmek közül ennek van a legnagyobb esélye, hogy egy kasszasiker (blockbuster) film legyen" – mondta Erik Davis, a Fandango.com ügyvezető szerkesztője.

A Boxoffice Pro szerint a film a nyitóhétvégéjén akár a 95 millió dolláros bevételt is elérheti az Egyesült Államokban és Kanadában ezzel pedig

a legjobban debütált film lenne a világjárvány alatt.

Érdekesség viszont, hogy a film kiadóját felvásárolta az Amazon 8,5 milliárd dollárért még májusban. A cégóriás pedig már évek óta rendelkezik streaming szolgáltatással. Ebben a filmben szerepel utoljára Daniel Craig, mint James Bond. A film eredetileg tavaly áprilisban jelent volt meg, de a járvány miatt egy elhalasztották 2020 novemberére. Akkor viszont újbóli halasztásra volt szükség, többek között a járvány miatt.

(Kiemelt kép: A cinema staff walks past a poster of the latest James Bond movie “No Time to Die” at a PVR cinema in New Delhi on September 30, 2021. fotó: Money SHARMA / AFP)