Végre kiderült, mekkora kárt okoz a Temu a magyar gazdaságnak

Az eddig sem volt titok, hogy a Temu miatt évente rengeteg pénztől esik el a magyar gazdaság, ám most végre kiderült a pontos összeg is.

2024. október 7., 15:01

Szerző:

Madar Norbert, a piackutatással és digitális stratégiai tanácsadással foglalkozó GKID vezető tanácsadója a 25. Internet Hungary konferencián elárulta, mekkora összegtől esik el a magyar gazdaság a Temu tevékenysége miatt.

Rálépett a gázra a globális kiskereskedelem

„Az elmúlt években, főleg a koronavírus-járvány alatt felfutást kapott a kereskedelmi ágazat” – közölte Madar Norbert, a piackutatással és digitális stratégiai tanácsadással foglalkozó GKID vezető tanácsadója a 25. Internet Hungary konferencián. Hozzátette,

a teljes kiskereskedelmi forgalom öt százalékos növekedési ütemmel 31 ezer milliárd dollár (11,14 billiárd, vagyis 11,14 milliószor egymilliárd forint) volt világszinten.

Eközben a reklámfogyasztók vásárlókká és ügyfelekké is váltak, ami hirdetői oldalról egy teljesen más megközelítést igényel, a határ ugyanis elmosódik a kereskedelem és a médiatartalom között. Kifejtette, hogy a különböző applikációk alakítják át intenzíven a médiafogyasztási, ezzel együtt pedig a fogyasztói szokásokat, a különböző tartalmak ugyanis sok esetben olyan dolgokra sarkallnak minket, amelyeket magunktól nem biztos, hogy megtennénk. 

Ekkora kárt okoz nekünk a Temu

Madar Norbert felhívta a figyelmet arra is, hogy piaci szereplőként ma már nagyon könnyű globálisan fellépni, hiszen könnyű tipizálni, hogy mit akarnak a fogyasztók. Ezeknek a fogyasztóknak aztán olyan perszonalizált élményt, tartalmakat kínálnak az applikációikon keresztül a vállalatok, amelyek impulzus vásárlásra ösztönöznek.

Hazánkban jelenleg minden ötödik online rendelés külföldről jön. Év végére például csak a Temun 10 millió rendelést adnak le 130 milliárd forint értékben, amelytől így a hazai kereskedők és kiskereskedők, összességben a magyar gazdaság esik el.

A Temu mára vásárlói bázis és rendelési szám tekintetében Magyarország legnagyobb online kereskedelmi felülete lett. A stratégiájuk az, hogy rettentő összegekért, hatalmas hirdetési költségvetéssel bejönnek a piacra, monetizálják azt, az embereket pedig az applikációjukra terelik, ahol személyre szabott vásárlási élményt kínálva szabad, alkalmazáson belüli rendelést, és tartalmakat biztosítanak.

„A média tehát intenzíven belefolyt a kereskedelembe, és vice versa, aminek az adott igazán teret, hogy már mindent intézhetünk mobilról. A Temu például napi szinten 500 millió letöltést generál világszerte, és még nem is beszéltünk az olyan előfizetéses modellekről, amelyeket a tartalomszolgáltatók mellett egyre inkább előszeretettel alkalmaznak az online kereskedők is, a tagjaiknak újszerű tartalmakat és akciókat kínálva”

– fejtette ki Madar Norbert, a GKID vezető tanácsadója.

(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Life-Of-Pix / Pixabay)