A HELL energiaital tovább erősödött, miközben új munkahelyeket hozott létre
A HELL Energy szempontjából a tavalyi év igazán sikeres volt.
A 2024-es évben a magyar üdítőital-piac egyik legnagyobb sztárja kétségkívül a HELL Energy volt, amely jelentős bevételnövekedést ért el, de nem csupán ez könyvelhető el sikerként, hanem az is, hogy eközben a cég munkahelybővítési törekvései is olyan sikeressé váltak, hogy azzal sikerült lekörözni a legnagyobb vetélytársakat is – mutatott rá összeállításában a Pénzcentrum.
A 100 százalékban magyar tulajdonú márka árbevétele 25 százalékkal, 67 milliárdról 84 milliárd forintra nőtt, miközben a foglalkoztatottak száma 78 százalékkal, 685-ről 1222 főre emelkedett. Ez a dinamikus növekedés egyértelműen a HELL stratégiájának és piaci pozíciójának sikerét jelzi.
Nem csupán a hazai piacon, hanem nemzetközi szinten is egyre erősebb a magyar energiaital jelenléte: ahogyan arról a márka saját weboldalán is beszámoltak, a HELL közel 50 országban van jelen, és több helyen piacvezetővé vált, például Romániában, Görögországban és Horvátországban is. 2024-ben a cégcsoport összesített árbevétele megközelítette a 200 milliárd forintot, miközben az adózott eredmény 19,7 milliárd forintra nőtt. Mindez messze meghaladja a versenytársak eredményeit.
A HELL a munkavállalókra is nagy figyelmet fordít
A HELL nemcsak a bevételekben és a profitban jeleskedett, hanem a munkahelyteremtésben is: ahogyan arról a HVG írt, tavaly májusban újabb gyárrészt adott át a cég Szikszón. A gyárbővítéssel 240 új állást hoztak létre, és ez egyúttal azt is jelent, hogy a cég évente több milliárd doboz energiaital előállítására képes. Ez a beruházás tovább erősíti a vállalat pozícióját mind a hazai, mind a nemzetközi piacon.
Ezzel szemben a piac más szereplői eltérő eredményeket produkáltak. A Coca-Cola árbevétele 21 százalékkal nőtt, 171 milliárdról 208 milliárdra, miközben a foglalkoztatottak száma stagnált. A Pepsi bár 20 százalékos forgalomnövekedést ért el, veszteségei tovább mélyültek, és létszámbővítésben is alig történt változás. A Szentkirályi növelte értékesítését, de eközben a nyeresége visszaesett.
Eközben a HELL a fogyasztók igényeire is reagál, nemrégiben például piacra dobta HELL New Gen néven a legújabb energiaitalát, amely már az új generációt kívánja megszólítani azzal, hogy nem csupán koffeint, hanem nagy mennyiségű vitamint is tartalmaz. Eközben pedig a fenntarthatóság is lényeges szempont, hiszen a márka továbbra is újrahasznosítható alumíniumdobozokat használ.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Pixabay)