Rettegésben a Temu és a Shein: török e-kereskedelmi óriás vetne véget a kacatwebshopok uralmának

Egyre több, a Trendyolhoz köthető hirdetéssel találkozni a közösségi médiában. A főként ruhákat kínáló török e-kereskedelmi óriás ezzel veszélybe sodorhatja a Shein és a Temu uralkodását is.

 

2024. október 14., 12:55

Szerző:

Úgy tűnik, új szereplő tartja rettegésben a Shein és a Temu uralta kereskedelmi piacot. Egyre több hirdetéssel találkozni a közösségi médiában ugyanis a Trendyol, Törökország legnagyobb e-kereskedelmi platformjához kötődően. A cég 2021 nyarán lett az első dekakornis (minimum 10 milliárdot érő startup) Törökországban, és a kínai e-kereskedelmi óriás, az Alibaba Group Holding stratégiai befektetőként többségi ellenőrzése alatt tartja, azaz 2018-ban a cég 71,6 százalékát szerezte meg. 

Ezt kell tudni a Temu ellenfeléről

De mégis mi az a Trendyol és miért fontos szereplő? Ezt a TransTelex egy korábbi cikke segít tisztázni. Eszerint a Trendyol azért megkerülhetetlen, 

  • Mert a cég gyakorlatilag a Temu és a Shein mintájára üstökösként jelent meg előbb Románia, majd a görög, magyar és cseh piacon, az év végéig pedig Lengyelország, Szlovákia és Bulgária is a terjeszkedése célpontja lesz. A vállalat célja tehát, hogy az év végére 350 millió dolláros kereskedelmi forgalmat, 2 millió aktív ügyfelet és több mint 4 millió megrendelést érjen el a régióban.
  • Mert jelenleg a törökországi új exportőrök egyharmada a Trendyolon keresztül értékesíti termékeit, és a platform a tavalyi évet mintegy 3 millió ügyféllel és 12 millió megrendeléssel tudta zárni. A platformon összesen mintegy 30 millió ügyfél, 250 000 eladó és 80 millió termék szerepel a listán, a világ több mint 100 országába szállít, és irodái vannak Ankarában, Isztambulban, Izmirben, Amszterdamban, Berlinben és Luxemburgban. Célja, hogy globális piacvezetővé váljon. A 2010-ben alapított platformot több mint 16 milliárd dollárra értékelik, és 2021-ben 1,5 milliárd dollárt gyűjtött olyan befektetőktől, mint a SoftBank Group, a General Atlantic, a Katari Befektetési Hatóság és Abu Dhabi állami vagyonalapja.
  • Mert a Trendyolnak saját logisztikai hálózata van, nevezetesen a Trendyol Express az e-kereskedelmi vállalkozások, valamint a Trendyol GO az expressz kézbesítési szolgáltatások számára. Azaz gyakorlatilag messze megelőzi a piac összes többi szereplőjét.

Jó, de honnan van pénz erre?

2023 őszén a Trendyol kínai többségi tulajdonosa, az Alibaba Erdogan elnökkel tartott találkozója végén bejelentette, hogy további 2 milliárd dollárt kíván befektetni a Trendyolba. Michael Evans, az Alibaba elnöke akkor azt mondta, hogy a csoport Európa és a közel-keleti piacok irányába szeretne terjeszkedni. 

(Kiemelt képünk illusztráció: Pexels)