Nyaralni készül a Wizz Air valamelyik járatával? Akkor erről jobb, ha tud!
Újabb eljárás indult a Wizz Air ellen, ezúttal tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyleti eljárást indított a Wizz Air Hungary Zrt.-vel (Wizz Air) szemben. A GVH megállapította, hogy a Wizz Air tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat, illetve folytatott azzal, hogy
2018. novemberétől 2024. májusig az online repülőjegy vásárlásának folyamatában elhallgatta, illetve időszerűtlen módon bocsátotta a fogyasztók rendelkezésére azt a jelentős információt, hogy a Basic csomagopció, azaz az alapszolgáltatás választása esetén is van lehetőség (meghatározott áron) Wizz Priority szolgáltatás, illetve feladott poggyász szolgáltatás megrendelésére.
Emellett a szakmai gondosság követelményét sértő kereskedelmi gyakorlatot folytat az automatikus utasfelvételi szolgáltatással (annak tartalmával, korlátaival) kapcsolatban.
Az eljáró versenytanács az utóbbi magatartás kapcsán megtiltotta a jogsértés további folytatását a Wizz Air-nek, valamint a fenti jogsértésekre tekintettel 307 824 000 forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte a vállalatot.
A Wizz Air nem ért egyet a bírság jogosságával
Korábban megírtuk: a Wizz Air közleményében reagált a GVH által kiszabott büntetés hírére. Ebben azt írták, a légitársaság megkérdőjelezi a bírság jogosságát, nem ért egyet annak indoklásával, ezért jogi lépéseket tesz. A társaság a több mint egy éven át tartó vizsgálati folyamat során végig együttműködött a GVH-val és konstruktív magatartást tanúsított. A Wizz Airnek meggyőződése, hogy a foglalási folyamata eddig is egyértelmű, jól érthető és átlátható volt, és az utasok érdekeit szolgálta.
Ennek ellenére a hatóság minden észrevételét figyelembe vette, azokkal teljes összhangban nyitott volt a GVH által meghatározott kötelezettségvállalásokat tenni azzal kapcsolatban, hogy átalakítsa a foglalási folyamatát, sőt, számos módosítást már proaktívan meg is valósított időközben.
A Wizz Air továbbá hangsúlyozta: a vizsgálatot egy évvel ezelőtt, 2023-ban indította a GVH, és az nem függ össze azzal a helyzettel, amely a magyar és az európai légiforgalmi irányítási rendszer kapacitáshiánya miatt 2024 nyarára kialakult. A légitársaság több mint 100 millió euró értékű fejlesztéssel készült fel a nyári főszezonra: növelte a személyzet létszámát, korszerűsítette a rendszereit, valamint felülvizsgálta működési és járattervezési eljárásait. Ugyanakkor számos európai és a magyar légiforgalmi irányító szolgálat nem készült fel a már korábban is előrejelzett forgalmi csúcsokra. Ezzel az utasoknak és a légitársaságoknak is jelentős kényelmetlenséget okoztak, hosszú távon is kárt okozva a turizmusnak, a nemzetgazdaságnak – közölték.
(Kiemelt képünkön a Wizz Air egyik repülőgépe. Forrás: Michal Fludra / NurPhoto / AFP)