Több órás sorban állás: a Shein üzletet nyitott Budapesten
A Shein a magyar vásárlók körében is rendkívül népszerű.
A Temu mellett egy másik kínai online áruház, a Shein is rengeteg magyar ügyfelet tudhat magáénak. Az áruház népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy hatalmas tömeg várta az alapvetően online áruház első valódi üzletét, amely Budapesten nyitott meg – számolt be róla a Pénzcentrum.
A kínai webáruház főként ruházati termékeket árusít, de ezen kívül számos egyéb áru is ott van a kínálatában a szépségápolási termékektől kezdve a dekorációkig. Legnagyobb ellenfele egyértelműen a Temu, bár a termékkínálat a Shein esetében inkább a népszerű divattermékek iránti igényt kívánja kielégíteni.
Az online webáruház minden bizonnyal azért tudott teret nyerni a magyar piacon, mert rengeteg használati tárgy és divatcikk elérhető a kínálatban, ráadásul nagyon kedvező áron. Sokan cipőt, ruhát, sőt még a karácsonyi dekorációt is innen szerzik be. A Shein által meghirdetett alacsony árakkal valójában csak a Temu képes felvenni a versenyt, így nem meglepő, hogy ez a kínai webáruház is hónapról hónapra egyre több új magyar ügyfelet üdvözölhet. Ahogyan az sem, hogy egész Európát elárasztották ezek az ázsiai webshopok az olcsón beszerezhető termékeikkel, és ennek a gazdasági hatása már most is jól látszik. Éppen ezért az Európai Unió dolgozik az európai e-kereskedelem átalakításán.
A Shein csak kísérleti jelleggel nyitott fizikai üzletet
Az Örs vezér terén található Sugár Bevásárlóközpont ad otthont a Shein első magyarországi üzletének, amely pop-up store-ként nyílt meg. Az ilyen jellegű boltok jellemzően csak időszakosan bérelnek egy üzlethelyiséget, ahol felvonultatják a legjobb termékeiket, mintegy kiállítási jelleggel. Ez az üzletnyitás gyakorlatilag a márka népszerűsítését szolgálja, és a cég általában nem költ túl sokat sem az üzlet berendezésére, sem a bérleti díjra: azt legfeljebb néhány hónapig hajlandó fizetni.
Mindez azonban nem vette el a magyar vásárlók kedvét attól, hogy órákon át álljanak a sorban, hogy bejussanak a december 10-én megnyíló új üzletbe. Rengeteg akció, és meglepően széles kínálat várta a látogatókat, így az üzlet már az első napon is hatalmas forgalmat bonyolított.
A magyarországi boltnyitással minden bizonnyal az volt a kínai cég elsődleges célja, hogy még inkább megkedveltesse a termékeit a hazai vásárlókkal. A Shein üzlete a Pénzcentrum szerint az egész Sugár Bevásárlóközpontra pozitív hatást gyakorolhat, már ami a forgalmat illeti. Arról egyelőre nincsenek információk, hogy a pop-up store meddig tart nyitva Budapesten, az viszont biztos, hogy az online rendeléseket továbbra is le lehet adni a megszokott módon.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Shutterstock)