Figyelmeztetést adott ki a Telekom, így próbálják meg ellopni az ügyfelek adatait

Sok ügyfelét figyelmeztette a Deutsche Telekom, mivel hamis számlaértesítőkkel próbálják őket átverni.

2025. január 28., 13:27

Szerző:

Az Infostart cikke szerint, figyelmeztetést adott ki a Deutsche Telekom mintegy másfél millió ügyfelének. Az információk alapján, a csalók hamis számlaértesítők segítségével akarják megtéveszteni a felhasználókat, emiatt a cég kénytelen volt figyelmeztetést kiadni.

Erre figyelmezteti a Telekom az ügyfeleit

A lap cikke szerint, a Deutsche Telekom arra kényszerült, hogy figyelmeztesse a csalókat az egyre kifinomult módszereikre. Most hamis e-mailekkel próbálkoznak, így szeretnének megtéveszteni több millió felhasználót. Céljuk, hogy megszerezzék a személyes adataikat, köztük a bankkártyáik adatait. Elárulták, hogy az ilyen csalások egyre gyakoribbak, de a cég mindent megtesz, hogy megfelelően tájékoztassa az ügyfeleket.

A Deutsche Telekom nyilvánosságra hozott egy közleményt, amiben arról írtak, hogy jelenleg a csalók két módszerrel próbálkoznak. Az egyik esetben hamis számlaértesítőn keresztül igyekeznek rávenni az ügyfeleket, hogy egy linkre kattintva fizessék be a tartozásukat. A másik esetben a Telekom webmail szolgáltatásába való belépéshez szükséges adatokat próbálják kicsalni.

Minden esetben az a cél, hogy a csalók ellophassák a felhasználók személyes adatait, és azokkal visszaélhessenek. A vállalat hangsúlyozta, hogy sosem kérnek a felhasználóktól személyes adatokat e-mailben, és ez vonatkozók a bankkártyák adataira is. Hangsúlyozták, hogy érdemes gyanakvónak lenni, abban az esetben, ha valaki ilyen jellegű levelet kap. A csalók által küldött levelek viszonylag könnyen kiszűrhetőek, mivel nagyon sokszor furcsák a linkek, illetve a feladó neve sem mindig stimmel.

Azt javasolják a felhasználóknak, abban az esetben, ha mégis találkoznak a csalással, azonnal változtassák meg a jelszavukat, illetve értesítsék a szolgáltatót. Ha esetleg valaki, kiadta a bankkártyájának az adatait, akkor ajánlatos haladéktalanul felkeresni a bankot, és letiltani a kártyát.

Korábban a 168.hu is beszámolt arról, hogy milyen változatos módszerekkel próbálkoznak a csalók. Egyre gyakoribb, hogy már azokat az embereket próbálják átverni, akik például valamilyen terméket, használt tárgyat szeretnének értékesíteni az interneten keresztül. Gyakori, hogy a csalók azt állítják, hogy már gondoskodtak a szállításról, felajánlják, hogy a szállítási díjat is állják, ezután elhitetik az eladóval, hogy a költségek rendezéséhez szükség lesz a bankszámlaszámra. Ezt pedig sokan gyanútlanul meg is adják, ezután a csalók akcióba lendülnek, és leemelik a pénzt.

 

(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Joan Cros / NurPhoto / NurPhoto via AFP)