Nagy változást jelentett be a Wizz Air, ezt a szolgáltatást megszüntetik a repülőkön

A Wizz Air megszünteti a járatain a készpénzhasználatot.

2025. március 11., 13:31

Szerző:

Április 1-jétől a Wizz Air készpénzmentes fizetést vezet be járatain. Ez azt jelenti, hogy mostantól a légitársaság járatain már nem lehet készpénzzel fizetni, a különféle italok, ételek és kozmetikumok árát csak bankkártyával lehet kiegyenlíteni, írta meg a 24.hu.

Áprilistól így már nem lehet fizetni a Wizz Air járatain

A légitársaság azt közölte, hogy április 1-jétől a fedélzeten vásárolt termékeket kizárólag bankkártyával, illetve digitális fizetési megoldásokkal (Apple Pay, Samsung Pay, Android Pay és Google Pay) lehet kifizetni. A Wizz Air ettől a lépéstől azt várja, hogy gyorsabb lesz a vásárlási folyamat, valamint higiénikusabb lesz a fedélzeti kiszolgálás, mivel a légiutas-kísérőknek nem kell készpénzt kezelniük.

A Wizz Air más újítást is bevezet, az átállás részeként a fedélzeten történő vásárlások maximális együttes összege utasonként 150 euró lehet. Emellett, ha valaki 50 eurónál nagyobb összeget szeretne elkölteni, akkor ilyen esetekben a beszállókártya bemutatása szükséges.

A Ryanair utasai is változásokra készülhetnek

Korábban a 168.hu is megírta, hogy egy másik légitársaság esetében is változások lépnek életbe. A Ryanair vezetése még 2024-ben közölte, hogy a jövőben már nem lesz lehetőség arra, hogy az utasok a repülőtéren intézzék el a check-int, mivel minden digitálisan fog történni. Fokozatosan kivezetik a papíralapú beszállókártyákat, és csak az applikáción keresztül lesz elérhető.

Jelenleg még lehetőség van arra, hogy az utasok beszállókártyát kérjenek vagy kinyomtassák azt a repülőtéren, ha elfelejtették digitális formában letölteni, vagy esetleg nincs letöltve a telefonjukra az applikáció. Ennek az ára jelenleg 55 euró. Májustól azonban ez a lehetőség megszűnik.

„Fokozatosan megszüntetjük a check-in pultokat is, ahogyan a poggyászpultokat is korszerűsítettük. Minden digitálisan fog történni az alkalmazáson keresztül”

– nyilatkozta korábban a cég képviselője.

Elárulták, hogy azokra az esetekre is megpróbálnak felkészülni, amikor az applikáció nem működik, az utas telefonja lemerült, vagy valami miatt nem tudja bemutatni a digitális beszállókártyát. Az ilyen esetekben az utas neve és az útlevele alapján el tudják végezni a beszállítást, mivel visszakereshetőek az információk.

 

(Kiemelt képünk illusztráció, Fotó: Urbanandsport / NurPhoto / NurPhoto via AFP)