Fontos változást jelentett be a Ryanair, minden utast érint a jövőben
A Ryanair vezetője Dublinban tartott sajtótájékoztatót, ahol elárulta, milyen új rendszert szeretnének bevezetni májustól.
Dublinban tartott sajtótájékoztatót Michael O’Leary, a Ryanair vezetője. A sajtótájékoztatón többek között arról is beszélt, hogy milyen változásokra készülnek a cégen belül. Az airportal.hu információi szerint a cég hamarosan teljesen megszüntetné a papíralapú beszállókártyákat, és repülőtéri utasfelvételre sem lenne lehetőség.
Komoly változásokat tervez a Ryanair
A Ryanair a jövőben szeretné átalakítani az utasfelvételt, mivel Michael O’Leary a dublini sajtótájékoztatón elárulta, a reptéri utasfelvételt 2025 májusától szeretnék megszüntetni. Ez azt jelenti, hogy a jövőben az utasok csak a weboldalon vagy az applikáción keresztül végezhetik el az utasfelvételt, még a repülőtérre érkezés előtt.
Másik változás, hogy a papíralapú beszállókártyákat is ki akarja vonni a cég. Májustól csakis a mobilapplikációban lesznek elérhetőek a beszállókártyák, melyeket az utasoknak a kapuknál kell érvényesíteni.
Azon dolgozunk, hogy május 1-jétől minden az alkalmazáson keresztül történjen, semmi sem lesz többé papíron
– mondta O’Leary.
A Ryanair vezetője hozzátette, hogy az alkalmazás dinamikusan fejlődik, jelenleg az utasok 60 százaléka használja. Úgy gondolja, hogy ez a szám a jövőben tovább emelkedhet, és 2024 végére akár 80 százaléka használhatja majd az utasoknak. Hozzátette, korábban ő sem tudta elképzelni, hogy papír beszállókártya nélkül utazzon, manapság azonban már digitális verzióra váltott.
A Ryanair esetében a repülőtéri utasfelvétel fizetős, az utasoknak 55 eurót kell fizetniük, ha valami miatt elfelejtették korábban elintézni az utasfelvételt. Májustól erre már nem lesz lehetőség, így a pótdíjra sem lesz szükség.
Így kerülnék el a bonyodalmakat
A Ryanair vezetője elárulta, a cég felkészült azokra az esetekre, ha valakinek esetleg lemerül a telefonja, nem tud bejelentkezni az applikációba, vagy bármilyen más ok miatt nem tudja bemutatni digitális formában a beszállókártyáját.
Vannak arra is kidolgozott eljárások, ha az utas telefonja lemerül, vagy nem sikerül a kód beolvasása, vagy nem fér hozzá valamiért a foglalási információkhoz
– nyilatkozta O’Leary.
Hozzátette, ilyen esetekben az utas neve és az útlevele alapján el tudják végezni a beszállítást, mivel visszakereshetőek az információk. Arra azonban nem tért ki, mi van azokkal az utasokkal, akik valamilyen oknál fogva nem rendelkeznek okostelefonnal, így a telefonos applikációhoz sem férnek hozzá.
(Kiemelt kép: Urbanandsport / NurPhoto / NurPhoto via AFP)