Betett a tél a Wizz Air-nek is: ennyit késett a magyarok kedvenc járata
A késésről most nem a Wizz Air tehetett, a tél okozta technikai probléma állítólag más társaságok indulására is hatással volt.
Betett a hó a légiközlekedés magyar gyökerű üstökösének. A Wizz Air-nek is, a légitársaság Brüsszelből Budapestre tartó járata ugyanis technikai problémák miatt nem indult el, így több utas is jelezte, hogy 18 órát vártak a brüsszeli Zaventem reptéren – írja cikkében a Telex. A fennakadást a légitársaság is megerősítette, a késést a reptér technikai problémái okozták. A Wizz Air a lap kérdéseire reagálva közölte: a szerda estére tervezett járat végül csütörtökön 13:49-kor szállt fel.
A légivállalat tájékoztatása szerint az eredeti indulás előtt a gép ugyan kiállt a terminálból, a problémák azonban ekkor kezdődtek: a kifutópálya felé tartó gépre gurulás közben latyak fröccsent, ezért a gép szenzorai hibajelzést küldtek. Emiatt a szakembereknek át kellett vizsgálnia a gépet, hogy kiszűrjék a lehetséges hibákat. Az újraindulás előtt viszont szükséges lett a repülő jégtelenítése is, ehhez viszont a repülőtér személyzete nem tudott jégtelenítő folyadékot biztosítani, így a hideg idő miatt nem tudtak elindulni.
A fennakadás egyébként nem csak a Wizz Air-t érintette hátrányosan, a reptér más járataira is hatással volt. A légitársaság ugyanakkor a lehetőségekhez mérten igyekezett mindenkit tájékoztatni a kialakult helyzetről, emellett étkezési utalványokat is osztottak a várakozni kényszerülő utasoknak.
Szigorít a Wizz Air
Az utóbbi hetekben a Wizz Air többször is szerepelt a híradásokban. Legutóbb arról lehetett hallani velük kapcsolatban, hogy érdekes ígéretet tettek a befektetőiknek egy prezentációban. Eszerint a jövőben jobban figyelnek majd a kézipoggyászokra, szigorúbban ellenőriznek, növelve ezzel a bevételeiket. A hírről eredetileg beszámoló okosutas.hu szerint a Covid előtti időszak emlékezetes Wizz Air-akadékoskodás után az elmúlt években már korrekt volt a hozzáállás, általában csak a szemre is túlméretes csomagokat mérték és büntették a gazdáikat. Ritkán azonban előfordult, hogy gyakorlatilag mindent mértek és nagyon odafigyeltek az összes utasra.
A mostani bejelentés lényege is erre hajaz, azaz a jövőben számítani kell majd a szigorúbb ellenőrzésre, és be kell tartani a mérethatárt. Ha pedig nem tartjuk be, akkor legyünk tisztában azzal, hogy kockáztattunk, aztán vagy szerencsénk lesz, vagy nem. Utóbbi esetben viszont fizetni fogunk, mint a katonatiszt.
(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Michal Fludra / NurPhoto / NurPhoto via AFP)