Óriási változást jelentett be a Wizz Air, így változik a légiközlekedés
A Wizz Air a jövőben jobban fog figyelni a kézipoggyászokra, azaz szigorúbban ellenőriznek majd, növelve ezzel a bevételeiket.
Érdekes ígéretet tett a befektetőknek a Wizz Air a múlt héten megjelent prezentációjában: jobban figyelnek majd a kézipoggyászokra, szigorúbban ellenőriznek, növelve ezzel a bevételeiket – írja az okosutas.hu. A szakportál felidézte, a covid előtti időszak emlékezetes akadékoskodása után az elmúlt években már korrekt volt a hozzáállás, általában a szemre is túlméretes csomagokat mérték és büntették a gazdáikat. Ritkán azonban előfordult, hogy gyakorlatilag mindent mértek és nagyon odafigyeltek az összes utasra.
Utóbbi hozzáállás az elmúlt hónapokban is megjelenni látszott, igaz, nem ment el addig, mint 2016-17 táján, amikor 1 milliméter túllógásért is büntettek – írja a cikk. Az okosutas.hu szerint a mostani bejelentés lényege, hogy a jövőben számítani kell majd a szigorúbb ellenőrzésre, és be kell tartani a mérethatárt. Ha pedig nem tartjuk be, akkor legyünk tisztában azzal, hogy kockáztattunk, aztán vagy szerencsénk lesz, vagy nem. Utóbbi esetben viszont fizetni fogunk, mint a katonatiszt.
A Wizz Air persze jó hírekkel is szolgált a befektetőinek, miszerint elindították a „Customer First” belső kezdeményezésüket, mely szerint nagyobb hangsúlyt fektetnek majd a késések csökkentésére és az általános élmény javítására. Tehát legalább kedvesen és mosolygósan fognak büntetni? – teszi fel a szarkasztikus kérdést az utazási szakportál.
A Wizz Air nem csak a poggyászokra fókuszál
Korábban megírtuk: a Wizz Air és az Airbus közösen tesztel fenntartható repülőgép-üzemanyagot (SAF), melyről maga a magyarországi székhelyű légitársaság tett bejelentést. A SAF olyan alternatív üzemanyag, amely különböző alapanyagokból, például használt étolajból származik és a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség szerint akár 65 százalékkal is csökkentheti az üvegházhatású gázok kibocsátását a hagyományos repülőgép-üzemanyaghoz képest. A tesztelés a Barcelona-Budapest és Brüsszel-Budapest útvonalon indul, az üzemanyagot a Cepsa biztosítja és a World Fuel Services (World Kinect Company) osztja el az érintett reptereken év végéig. A közlemény idézte Yvonne Moynihant, a Wizz Air vállalati és ESG-vezetőjét, aki elmondta: ez az iparágközi együttműködés demonstrálja a légiközlekedési közösség elkötelezettségét, hogy csökkentsék a kibocsátásuk intenzitását. A Wizz Air célkitűzése, hogy 2030-ra járatai 10 százalékát SAF-fal működtesse.
(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Photo by Michal Fludra / NurPhoto / AFP)