Lázár János bejelentést tett: ebben az esetben visszajár a menetjegy árának a fele
Lázár János január 8-án sajtótájékoztatót tartott, amelyen többek között a MÁV helyzetéről is beszélt.
A miniszter szerdán Közlekedésinfót tartott, amelyen elárulta, hogy június elsejétől a 20 percnél nagyobb késések esetén visszatérítik a jegyár felét. Azokra is gondoltak, akik bérlettel közlekednek, mivel ötnél több késés esetén 10 százalék kedvezményt biztosítanak a következő bérletvásárlás során. Emellett Lázár János több vállalást is tett a közlekedés javítására, számolt be róla az MTI.
Lázár János tíz pontos vállalást tett a közlekedés javítására
A Közlekedésinfón Lázár János felvázolta, hogy milyen tervei vannak a magyar kormánynak a közlekedés javítására 2025-ben. Az MTI beszámolója szerint, 2026. január 1-jére a MÁV és a Volán pályaudvarain felújítják az összes mosdót. A tervek szerint a nagyobb pályaudvarokon fizetni kell majd a mosódért, kivéve azoknak a személyeknek, akik jeggyel vagy bérlettel rendelkeznek, mivel ők ebben az esetben ingyen használhatják. Minden InterCity járaton április elsejétől takarítószemélyzet lesz.
Ötven új InterCity-kocsi és további ötven felújított kocsi áll forgalomba június elejére, emellett rendelnek további 285 kocsit, ez még idén megtörténik. Az említett száz jármú már most is rendelkezésre áll, azonban fel kell őket újítani.
Emellett idén és jövőre 500-500 új autóbuszt vásárolnak, erősítik a mozdonyflottát, vasúti kocsikat újítanak fel, valamint újakat vásárolnak. A tervek szerint idén 40 új villanymozdonyt és 15 dízelmozdonyt bérelnek, 2026-ban pedig további 15 jármű érkezik. A tervek szerint ezzel már a mozdonyok fele fiatalabb lesz 40 évnél.
Mivel növekedett a magyar állam tulajdonrésze a GYSEV-ben, ezért lehetőség van arra, hogy bővülő kapacitását beforgassák a magyar vasúti közlekedésbe. Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala teljes hálózatát, és a Veszprém megyeinek egy részét átadják a GYSEV-nek üzemeltetésre. A GYSEV-dolgozók a jövőben MÁV-dolgozók lesznek, a járművek egy része pedig bekerül az országos állományba. Bevezetik az úgynevezett Mávbusz szolgáltatást, azaz szükség esetén busszal viszik el az utasokat. A nyári szezonban azok az utasok, akik esetleg már nem kapnak helyjegyet egy-egy InterCityre, busszal juthatnak el az úti céljukhoz. Így csökken majd a zsúfoltság a tervek szerint.
A jövőben már a jegyvásárlásnál jelzik majd, hogy az adott vonaton van-e klíma vagy sem. A nyári melegben, ha nem tudnak klímát biztosítani, akkor azokra a helyekre busszal lehet majd eljutni. Áprilisban indul el a MÁV+ új applikációja, a jövőben ezen keresztül lehet majd késést bejelenteni, illetve a pénzt visszaigényelni.
(Kiemelt kép: ANADOLU AGENCY / Anadolu via AFP)