Újabb pofont kapott a MÁV: így teljesít a magyar vasút a versenytársaihoz képest

A MÁV-ot és a versenytársait nyolc szempont alapján értékelték.

2024. december 30., 12:02

Szerző:

Összesen 27 európai vasúttársaság szolgáltatásait – köztük a MÁV-ét – vizsgálta a Transport & Environment decemberben, melyet a Telex szemlézett. A szervezet jelentése szerint a vasúti szolgáltatások nem megfelelőek, és reformokra lenne szükség a teljes ágazatban. 

A felmérés során a vasúttársaságokat nyolc szempont alapján értékelték: a jegyárait, kártérítési irányelveik, a megbízhatóságuk, a foglalási élmény, a kedvezmények, az utazási élmény, az éjszakai utazás, illetve a biciklibarát szolgáltatásuk alapján.

A MÁV gyatrán teljesített

A MÁV a felmérés során összesen 5,9-es átlagpontszámot szerzett a 10-ből – főleg a kedvező jegyárai miatt. A magyar vasúttársaság ugyanakkor nem szolgáltatott késési adatokat a felmérés készítőinek, így a megbízhatóságra nulla pontot kapott. 

A listát egyébként az olasz Trenitalia vezeti 10-ből 7,6-os átlagponttal, az olasz vasúttársaság előnye az, hogy gyakran kínál kedvezményeket, és színvonalas utazási élményt nyújt. Második helyen végzett a cseh RegioJet, amely olcsó jegyeivel emelkedett ki a mezőnyből. 

A MÁV-vonalak szimbiózisa miatt késnek hónapokat a járatok

S ha már késések: Hegyi Zsolt, MÁV-vezér korábban azt írta a közösségi oldalán, hogy a magyar vasútvonalak olyannyira szoros kölcsönhatásban vannak egymással, hogy ha csupán három-négy érzékeny ponton egyszerre, egymással párhuzamosan történik valamilyen természeti vagy műszaki probléma, akkor az már az egész ország vasúti közlekedését negatívan befolyásolja. Kiemelte, egyetlen nap is képes egy a hónap menetrendszerűségi adatait lerontani. 

A MÁV-vezér amúgy korábban azt is közölte, a vasúttársaság célja az volt, hogy a következő évtől (értsd 2025) ne kelljen új menetrendet megtanulni, ennek érdekében a menetrendben csak néhány technikai módosítást tettek, egy-két perccel változik a járatok indulási ideje. A menetrendszerűség javításáért vannak vasútvonalak, ahol néhány perccel változik a vonatok menetideje, hogy a csatlakozást biztosabban elérjék, és a csatlakozó vonatoknak ne kelljen várakozniuk – emelte ki.

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: ATTILA KISBENEDEK / AFP)