Brutális létszámnövekedés a MÁV-nál: tényleg ilyen vonzó vasutasnak lenni?

Megállíthatatlanul tör előre a MÁV: egyetlen hónap leforgása alatt ugyanis 1100 fővel nőtt a dolgozóinak létszáma. Papíron.

2024. december 20., 11:01

Szerző:

Szeptemberről októberre a legnagyobb létszámmozgás a MÁV Zrt-nél történt, egy hónap alatt 1118 fővel nőtt az alkalmazottak száma – derült ki az Opten és a HR Portál Létszámtrendek összeállításából. Eszerint az állami vasúttársaságnál tömeges felvételek nem történtek, és ha megnézzük a cégcsoport tagvállalatainak adatait, akkor látható, hogy ugyanebben az időszakban a MÁV FKG Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft-nél 1277-ről 84-re (mínusz 1193 fő) esett a létszám, azaz csoporton belüli átszervezés történt.

Az összeállításból kiderült amúgy az is, hogy az épületek takarításával és facility managementjével foglalkozó B+N Referencia Zrt egyetlen hónap alatt 315 fővel bővült, így már 13 567-en dolgoznak a cégnél. Ezzel hamarosan a 13 814 fővel működő Sparnál is nagyobbak lehetnek. 

Bővülés tekintetében a harmadik helyen a magyar McDonalds éttermek mögött álló Progress Étteremhálózat Kft. végzett, ahol 146 fős bővülés után már 3575-en állnak saját állományban alkalmazásban.

Ennyire jó MÁV dolgozónak lenni

Korábban megírtuk, hogy „munkájuk és elkötelezettségük” elismeréseként a MÁV összes dolgozója névre szóló karácsonyi csomagot kapott: benne egy darab nyakpánttal és a vezérigazgató ünnepi köszöntőjével. Utóbbiban a vasúttársaság vezérigazgatója, Hegyi Zsolt kifejtette:

„Hamarosan eddigi legnagyobb mérföldkövéhez érkezik a vállalatcsoport integrációja: 2025. január elsejével létrejön a nemzet közlekedési vállalata, a MÁV-csoport. (..) A belépőkártyáinkhoz készített új nyakpánt jelkép. Mégpedig arra emlékeztet minket a mindennapokban, hogy összetartoztunk.”

A MÁV-vezér hozzátette: „Összeköt bennünket (...) a közös célunk: mozgásban tartani Magyarországot és segíteni az embereknek eljutni a célállomásaikhoz.” 

Utóbbi pedig azért is érdekes, mivel korábban maga Hegyi fejtette ki, hogy a magyar vasútvonalak olyannyira szoros kölcsönhatásban vannak egymással, hogy ha csupán három-négy érzékeny ponton egyszerre, egymással párhuzamosan történik valamilyen természeti vagy műszaki probléma, akkor az már az egész ország vasúti közlekedését negatívan befolyásolja. Azaz egyetlen nap is képes egy a hónap menetrendszerűségi adatait lerontani.