Jutalmat kapnak a MÁV dolgozói
Elismerést kapnak a MÁV árvízi védekezésben részt vevő munkavállalói, melyről az Építési és Közlekedési Minisztérium döntött.
A Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium döntése alapján egyszeri, kétszázezer forintos SZÉP-kártyás pénzbeli elismerésben részesülnek a MÁV árvízi védekezésben részt vevő munkavállalói – közölte a vasúttársaság az MTI tudósítása szerint. A tájékoztatás szerint a juttatást az érintett dolgozók a jövő héten kapják meg.
A MÁV hozzátette, összesen 332 munkavállaló dolgozott közvetlenül az árvízi terepi védekezésben, vagy irányította a terepi védekezést a helyszínen. Munkájukra pedig azért volt szükség, mert a Duna szeptemberi áradása miatt meg kellett védeni a Komárom-Esztergom vonal mentén a vasúti töltést, a táti vízügyi védművet és a H5 dunai szakaszát érintő HÉV alagutat.
Zajlik az élet a MÁV körül
A vizet túlélte a magyar vasút, ugyanakkor a november közepén leesett első hóval komoly gondjai akadtak a MÁV-nak, ami alaposan meg is akasztotta a közlekedést. Az állami vasúttársaság friss adatai szerint az akkori késések csúnyán betettek a vasúttársaságnak, a statisztikák szerint ugyanis novemberben 10 vonatból valamivel több, mint 7 közlekedett pontosan, ami elmaradt az október eredményektől.
Az adatok kapcsán Hegyi Zsolt, MÁV-vezért azt írta a közösségi oldalán, hogy a magyar vasútvonalak olyannyira szoros kölcsönhatásban vannak egymással, hogy ha csupán három-négy érzékeny ponton egyszerre, egymással párhuzamosan történik valamilyen természeti vagy műszaki probléma, akkor az már az egész ország vasúti közlekedését negatívan befolyásolja. Kiemelte, egyetlen nap is képes egy a hónap menetrendszerűségi adatait lerontani. A mellékelt ábra szerint pedig novemberben pontosan ez történt.
A MÁV-vezére korábban azt is közölte, a vasúttársaság célja, hogy a következő évtől már senkinek ne kelljen új menetrendet megtanulnia, ennek érdekében a menetrendben csak néhány technikai módosítást tettek, egy-két perccel változik a járatok indulási ideje. Ezek a változások is csak azt a célt szolgálják majd, hogy az utasok a csatlakozást biztosabban elérjék a jövőben, és a csatlakozó vonatoknak ne kelljen sokáig várakozniuk.
(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Balint Szentgallay/NurPhoto)