A MÁV lezárt egy fontos vonalat, magyarok tömegei maradtak vasút nélkül

Komoly fordulóponthoz ért a MÁV. Vágánydiagnosztikai vizsgálatok ugyanis megállapították, hogy az Ajka-Veszprém vonalon a járatlassítás már nem segít, ehelyett a szakaszt le kell zárni és fel kell újítani.

2024. december 11., 10:45

Szerző:

Szerdától szünetel a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között – közölte a MÁV. A leállás oka pedig az, hogy nagyon rossz állapotban van a sínpálya. De ne szaladjunk át a problémán, vizsgáljuk meg részleteiben is a hírt!

Komoly problémákat tárt fel a MÁV

A MÁV közleménye bevezetésében rögtön egy magyarázattal kezd (vagy ha úgy tetszik, magyarázkodással). Eszerint a rendszeres vágánydiagnosztikai vizsgálatok feltárták, hogy a 20-as számú Székesfehérvár-Szombathely vasútvonal Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszán a csapadékvíz elvezetése nem kielégítő, így a felgyülemlett nedvesség alámossa a pályát. A vasúttársaság ezért a soron következő felújítási időszak kiemelt beruházásaként tervezett a mélyszivárgó építésével, a biztonságos közlekedés érdekében pedig ideiglenes sebességkorlátozást vezetett be az érintett szakaszon.

Ezután a tárgyalásban egy fordulat következik, amit a vasúttársaság, ügyelve a fokozás elvére, gondosan egybevont a tetőponttal. Konkrétabban azt írják, hogy az elmúlt napok esőzései nyomán végzett vizsgálatok ugyanakkor azt mutatták, hogy a pályaállapot romlása felgyorsult, így a felújítási munkálatokat is a lehető lerövidebb idő alatt elő kell készíteni és végre kell hajtani. Ez a lépés azonban sajnálatos módon együtt jár a vasúti forgalom kizárásával.

Végül pedig a megnyugtató megoldás: a vasúttársaság – a közleménye szerint – már korábban megindította a szükséges beszerzési eljárásokat, így már a jövő év legelején megindulhat a pályaszakasz felújítása. Jó hír azonban, hogy mivel tervezett munkákról van szó, így a felújításhoz szükséges források a vasúttársaság rendelkezésére állnak. 

Összességében tehát: vége van kicsi, nincs itt semmi látnivaló.

Csak a hó ne essen, akkor nincs baj a MÁV-nál

Korábban megírtuk, hogy a váratlan november végi havazás milyen durva fennakadásokat okozott a MÁV szolgáltatásában. A társaság közlése szerint a kötöttpályás közlekedési rendszer olyan meghatározó pontjain okozott havária helyzeteket, amik az ország szinte teljes vasúti közlekedésére kiterjedtek. Szerintük a havazás okozta műszaki problémák mellett a kárelhárítás időigénye és a mentesítő járatok megszervezésével, átvezénylésével kapcsolatos kihívások játszottak főszerepet abban, hogy novemberben megnövekedett a jelentős, 60 perc feletti késések száma. Az októberi, már javulást mutató adatokhoz képest a több mint 93 ezer közlekedő vonatból 445 járat 60-120 perc között késett, 80 vonat késése pedig meghaladta a két órát novemberben.

(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: MÁV Facebook oldala)