MÁV: alig két napot kellett várni 2025 első nagy bejelentésére
Műholdas nyomkövető egységekkel szereli fel a MÁV azokat a járműveit, amelyek többek között a pályahálózat, a biztosítóberendezések és felsővezetékek üzemszerű működtetését biztosítják.
Műholdas nyomkövető egységekkel szereli fel a MÁV azokat a járműveit, amelyek többek között a pályahálózat, a biztosítóberendezések és felsővezetékek üzemszerű működtetésének biztosításában vesznek részt - közölte az erre a célra kiírt pályázatot megnyerő i-Cell az MTI-vel. Eszerint nem csak fejlesztési, hanem jelentős gazdaságpolitikai előrelépést is jelent, hogy a MÁV műholdas nyomkövető egységeket szereltet a pályakarbantartási és -felújítási munkákat végző járműveibe.
A közlemény felidézi, hogy eddig csak a személy- és teherszállításban használt járműveken, mozdonyokon működtek ilyen berendezések, amelyek lehetővé teszik többek között a szerelvények valós idejű helyzetének és sebességének térképen történő megjelenítését és az adatok folyamatos elemzését. Most azonban az i-Cell már 150 járműbe kezdte meg az új eszközök beszerelését.
Farkas Károlyt, az i-Cell operatív elnök a fejlesztés kapcsán elmondta: a jelentős járműpark jobb menedzselését szolgálja az a saját fejlesztésű szolgáltatás, amellyel az adatokat a MÁV saját térinformatikai platformjára tudja átemelni és ott elemezni. Így az üzemeltetésben résztvevő valamennyi jármű akár egyszerre is látható a MÁV szakemberei számára, sokkal tervezhetőbbé, átláthatóbbá és kiszámíthatóbbá téve a szükséges munkálatokat, akár darut, akár munkagépet, gépláncot vagy éppen a karbantartókat kell egy adott helyre, adott időre szállítani – ismertette a szakember, hozzátéve, hogy mindez időben és pénzben is kifejezhető megtakarítást eredményez, hozzájárulva a MÁV gazdaságosabb, hatékonyabb működéséhez.
A MÁV fejlesztése mellett az útdíjfizetési rendszert is nekik köszönhetjük
Az i-Cell honlapján olvasható tájékoztató szerint a magyar tulajdonú vállalat a flottakövetés mellett a mobilfizetési technológiák terén is eredményes szakmai tevékenységet végez, 2013 óta pedig az elektronikus útdíjfizetés szolgáltatójaként is áll ügyfelei rendelkezésére.
Több mint húszéves szakmai munkájuk egyik legjelentősebb eredménye a 2013-ban saját koncepció alapján fejlesztett és megvalósított használatarányos elektronikus útdíjfizetési rendszer, a Hu-Go.
Vevőik azok a magyar kis- és középvállalkozások, egyéni vállalkozók, akik járműflottájukat költséghatékonyan és átláthatóan kívánják használni. Partnereik között a klasszikus fuvarfeladatokat ellátó flottákon kívül nagy számban találhatóak közösségi közlekedésben részt vevő autóbuszok és munkagépek is.
(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: MÁV-Start Zrt.)