Teljesen átalakul a Facebook
Akár már csütörtöktől érzékelheti a változást.
Csütörtöktől kezdve a Facebook két oldalra osztja hírfolyamot. A lépés része annak a törekvésnek, hogy a Facebook több szórakoztató, ajánlott tartalmat mutasson a felhasználóknak – Mark Zuckerberg társalapító által „felfedezőmotornak” nevezett céllal –, mivel igyekszik jobban versenyezni az olyan riválisokkal, mint a TikTok, a felhasználók idejéért és figyelméért.
Amikor a felhasználók megnyitják a Facebookot (FB), egy olyan kezdőlapot látnak, amelynek célja, hogy személyre szabott, gépi tanulásra épülő ajánlások alapján új tartalmakat fedezzenek fel. A home fülön a Facebook Stories és az Instagram Reels is megjelenik majd, amelyeket a vállalat mostantól mindkét platformra való posztolásra ösztönzi a felhasználókat.
A kezdőlap mellett egy új „feeds” fül lesz, amely nem tartalmaz majd javasolt tartalmakat, hanem a felhasználók láthatják a barátaik, valamint az általuk követett csoportok és oldalak legfrissebb bejegyzéseit. A feedek lapon belül, a felhasználók létrehozhatnak egy „kedvenc” feedet is, hogy szűrhessék a számukra legfontosabb barátokat, oldalakat és csoportokat.
A vállalat szerint mindkét fül továbbra is tartalmaz majd hirdetéseket. A felhasználók által megszokott egyéb lapok, mint például a Facebook Watch és a Csoportok, változatlanok maradnak.
(Fotó: MTI/AP/Richard Drew)