Reklámblokkolót használ? A Google akadályozza majd a működését
Hiába próbálnak megszabadulni a reklámoktól a felhasználók, a Google új módszert vezet be a Youtube-on.
Rengetegen használnak reklámblokkolót, a Google azonban a Youtube felületén új megoldást vezet be, hogy mégis eljuttassa a reklámokat a felhasználókhoz – hívta fel a figyelmet a HVG.
Az elmúlt hónapokban számos módszert kipróbáltak már a Google szakemberei, de a reklámblokkolók fejlesztői folyamatosan hárították ezeket a próbálkozásokat. A felhasználók beszámolói alapján a legbosszantóbb reklámtípus a Youtube-on fedezhető fel.
A videómegosztón szinte minden egyes videó előtt 1, de esetenként akár 2 reklámot is meg kell néznie a felhasználónak ahhoz, hogy megtekinthesse az adott tartalmat. Bizonyos esetekben a reklám 5-10 másodperc múlva átugorható, de az erre a célra szolgáló gomb nem minden reklám esetén jelenik meg, és ilyenkor akár 30 másodpercet is várnia kell a nézőnek, mire véget ér a reklám, és végre eljut a kívánt tartalomig. Ez alól csak azok a felhasználók kivételek, akik előfizettek a Youtube tartalmaira, ők a bejelentkezést követően reklámmentesen használhatják a platformot.
A reklámblokkolók eddig ezeket a videók előtt automatikusan elinduló, kikerülhetetlen reklámokat is kiszűrték, ahogyan a weboldalakon megjelenő, felugró reklámokat is, ám a Google ennek most véget vet.
Új megoldást talált a Google: a Youtube-on továbbra is futnak majd a hirdetések
A legfrissebb információk szerint a Google most egy új technikát tesztel, ami könnyedén átverheti a reklámblokkolókat. Ennek lényege, hogy a reklámokat közvetlenül a szerveroldalról illeszti be a cég egy-egy Youtube-videóba, így azok gyakorlatilag az adott videó részeivé válnak, a reklámblokkolók pedig képtelenek kiszűrni azokat, és elkülöníteni a valós tartalomtól.
Bevett módszer lesz az is, hogy nem csak a videók elején, hanem esetenként közben is reklámok jelennek meg, különösen a hosszabb anyagok esetében. Ez már most is sok tartalmat érint, és csak az előfizetőknek nem kell bosszankodniuk miatta.
A Google egyelőre nem számolt be arról, hogy mikor tervezik bevezetni ezt a frissítést a Youtube-on, sőt hivatalosan még a létéről sem nyilatkoztak, és egyelőre csak néhány felhasználónál tesztelik ezt a lehetőséget. Bár sokakat felháborít az újítás, de a techóriásnak jó oka van arra, hogy dolgozzon ezen, ugyanis a reklámblokkolók jelentős bevételkiesést jelentenek számukra, hiszen a blokkolt reklámok után nem fizetnek az ügyfeleik.
A Google valószínűleg éppen ezért jelentős összegeket költ a fejlesztésre, és az információk szerint a globális bevezetését követően a Youtube mobil és asztali verziója sem ússza meg hirdetések nélkül.
(Fotó: Pixabay)