Reklámblokkolót használ? A Google akadályozza majd a működését

Hiába próbálnak megszabadulni a reklámoktól a felhasználók, a Google új módszert vezet be a Youtube-on.

2024. június 14., 13:34

Szerző:

Rengetegen használnak reklámblokkolót, a Google azonban a Youtube felületén új megoldást vezet be, hogy mégis eljuttassa a reklámokat a felhasználókhoz – hívta fel a figyelmet a HVG.

Az elmúlt hónapokban számos módszert kipróbáltak már a Google szakemberei, de a reklámblokkolók fejlesztői folyamatosan hárították ezeket a próbálkozásokat. A felhasználók beszámolói alapján a legbosszantóbb reklámtípus a Youtube-on fedezhető fel.

A videómegosztón szinte minden egyes videó előtt 1, de esetenként akár 2 reklámot is meg kell néznie a felhasználónak ahhoz, hogy megtekinthesse az adott tartalmat. Bizonyos esetekben a reklám 5-10 másodperc múlva átugorható, de az erre a célra szolgáló gomb nem minden reklám esetén jelenik meg, és ilyenkor akár 30 másodpercet is várnia kell a nézőnek, mire véget ér a reklám, és végre eljut a kívánt tartalomig. Ez alól csak azok a felhasználók kivételek, akik előfizettek a Youtube tartalmaira, ők a bejelentkezést követően reklámmentesen használhatják a platformot.

A reklámblokkolók eddig ezeket a videók előtt automatikusan elinduló, kikerülhetetlen reklámokat is kiszűrték, ahogyan a weboldalakon megjelenő, felugró reklámokat is, ám a Google ennek most véget vet.

Új megoldást talált a Google: a Youtube-on továbbra is futnak majd a hirdetések

A legfrissebb információk szerint a Google most egy új technikát tesztel, ami könnyedén átverheti a reklámblokkolókat. Ennek lényege, hogy a reklámokat közvetlenül a szerveroldalról illeszti be a cég egy-egy Youtube-videóba, így azok gyakorlatilag az adott videó részeivé válnak, a reklámblokkolók pedig képtelenek kiszűrni azokat, és elkülöníteni a valós tartalomtól.

Bevett módszer lesz az is, hogy nem csak a videók elején, hanem esetenként közben is reklámok jelennek meg, különösen a hosszabb anyagok esetében. Ez már most is sok tartalmat érint, és csak az előfizetőknek nem kell bosszankodniuk miatta.

A Google egyelőre nem számolt be arról, hogy mikor tervezik bevezetni ezt a frissítést a Youtube-on, sőt hivatalosan még a létéről sem nyilatkoztak, és egyelőre csak néhány felhasználónál tesztelik ezt a lehetőséget. Bár sokakat felháborít az újítás, de a techóriásnak jó oka van arra, hogy dolgozzon ezen, ugyanis a reklámblokkolók jelentős bevételkiesést jelentenek számukra, hiszen a blokkolt reklámok után nem fizetnek az ügyfeleik.

A Google valószínűleg éppen ezért jelentős összegeket költ a fejlesztésre, és az információk szerint a globális bevezetését követően a Youtube mobil és asztali verziója sem ússza meg hirdetések nélkül.

(Fotó: Pixabay)