Retteghet a Temu, a Shein: újabb kínai webáruház jelenhet meg Európában
Úgy tűnik, a Temu és a Shein tevékenysége csak a kezdete a kínai cégek európai nyomulásának.
Retteghet a Temu és a Shein, miután a kínai ByteDance, a TikTok anyavállalata hamarosan komoly terjeszkedésbe kezd, így akár betörhet a az európai piacra is. A vg.hu cikke szerint az Egyesült Államokban és Ázsiában már működő TikTok Shop terjeszkedésének egyik fő hajtóereje a vámháború, amely a kínai árukat alternatív piacokra, köztük az EU-ba irányítja. A 3,1 millió magyar TikTok-felhasználó révén pedig hazánk is vonzó célpont lehet a digitális piactér számára.
A TikTok Shop lehet a Temu ősellensége
A TikTok Shop európai bevezetését leginkább az erős felhasználói bázis és a kedvező digitális infrastruktúra határozza meg. Spanyolországban és Németországban már működik a szolgáltatás, és a jelek – például az FBT (Fulfilled by TikTok) álláshirdetések megjelenése – hamarosan újabb országokra is kiterjesztést vetítenek előre. Románia és Lengyelország mellett Magyarország is szóba jöhet, ahol a vásárlás funkció bevezetését helyi üzleti partnerek toborzása előzheti meg.
A vg.hu ezen felül arra is felhívja a figyelmet, hogy az online rendelés új korszakát hozhatja el a TikTok, ahol a szórakoztató tartalom és az azonnali vásárlási lehetőség egy platformon találkozik – ezt a trendet már az Amazon is komolyan veszi, amely a hírek szerint tárgyalt a TikTok amerikai üzletágának átvételéről. A következő hetekben Magyarországon is megindulhat a háttérmunka az új funkció bevezetésére.
Nagyon sok magyar is előszeretettel rendel a Temuról
Persze azért a TikTok Shopnak nem feltétlenül lesz egyszerű dolga hazánkban, hiszen ahogy korábban a 168.hu is beszámolt róla, a Temut a magyarok egyszerűen imádják. Az előzetes adatok alapján a tavalyi év egészében mintegy 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el a teljes magyar e-kereskedelmi piac, aminek csaknem az ötöde – 17 százalék, körülbelül 330 milliárd forint – már import, vagyis a belföldi és EU-s kereskedőkön kívüli forgalom (mintegy 1600 milliárd forint). Az importba pedig beletartozik a Temu is, mely a legnagyobb vásárlótáborral és rendelésszámmal bír nálunk. Konkrétan: a kínai webshop óriás 2024-ben több mint 9 millió teljesített megrendelést hozott mintegy 110 milliárd forintos forgalommal, amivel párhuzamosan az aktív vásárlói bázis novemberre elérte az 1,8 millió főt Magyarországon.
(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Life-Of-Pix / Pixabay)