Durván drágulnak a Temu, Shein termékei: akár százszoros összeget is fizethetünk értük

Az amerikai vámok nehéz helyzetbe sodorhatják az olcsóságával hódító Temut.

2025. április 28., 12:33

Szerző:

Érezhetően megemelkedtek a Temu és a Shein termékárai az Egyesült Államokban – számolt be róla a Fortune. A drágulás hátterében a Donald Trump által bejelentett vámháború áll, amely 120 százalékos vámot vetett ki a kínai webshopok árucikkeire, emellett megszűnt az a korábbi kiskapu is, amely 800 dollár alatti rendeléseket vámmentessé tett.

A változások hatására a szépségápolási termékek átlagára egyetlen nap alatt 51 százalékkal nőtt, míg az otthoni cikkek és játékok kategóriájában is több mint 30 százalékos áremelkedést mértek. Kiemelkedő példaként egy tízdarabos konyharuha-szett árát említik, amely 377 százalékkal lett drágább. Az árváltozást a vásárlók is megérezték: márciusban és április elején tömeges felvásárlásokkal próbálták megelőzni a tarifák hatását.

A Temu olyan, mint a cukorfüggőség

Márpedig a drágulás óriási problémát jelenthet a kínai óriás számára, hiszen az korábban pont hogy a hihetetlen áraival tarolta le az online áruházak piacát. Megírtuk viszont, hogy a látszólagos spórolás mögött ugyanakkor csak egy ügyesen kitalált manipulációs trükk és egy szokatlan üzleti modell húzódik. A Temu által kínált különböző nyereményjátékok, a sürgősség illúzióját keltő időkorlátos akciók és a személyre szabottnak tűnő, ám valójában tömegesen generált ajánlatok ugyanis mind az impulzusvásárlást ösztönzik. Yassine Elkarmoudi, az Amazon hirdetési szakértőjének elemzése szerint ráadásul ezek a módszerek addiktív vásárlási szokásokhoz és olyan termékek megvásárlásához vezethetnek, amelyekre valójában nincs szükségünk.

Neil Saunders kereskedelmi elemző pedig ennél is tovább ment, amikor a Temu hatását a cukorfüggőséghez hasonlította. Szerinte az alacsony árak és a potenciális „jó vétel” érzése dopamint szabadít fel az agyban, ami ismételt vásárlásra ösztönöz. A Temu pedig ezt kihasználva szinte folyamatosan bombázza a felhasználókat akciókkal és értesítésekkel, erősítve a a fogyasztók megfelelési vágyát és a vásárlás által nyújtott ideiglenes örömüket.

(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Nikos Pekiaridis / NurPhoto / NurPhoto via AFP)