Egyre több kávét iszunk, fellendült a piac
Úgy tűnik, a kávé a mindennapjaink nélkülözhetetlen része.
Év eleje óta egyre nagyobb mennyiségben fogy a kávé a haza fogyasztók körében – mondta el Kedves Zoltán, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé és prémium alkoholok üzletág igazgatója keddi budapesti sajtótájékoztatóján, amelyről az MTI is beszámolt.
Mint arról tájékoztatták a sajtó képviselőit, a tavalyi évben a kedvezőtlen gazdasági környezet miatt visszaesést tapasztaltak, ám 2023 első négy hónapjában ismét növekedésnek indult a piac.
A kávéfogyasztók még mindig az őrölt kávét kedvelik a leginkább, ebből értékesítették a legnagyobb mennyiséget. Ismertették a Nielsen piackutató adatait is, amelyekből az derült ki, hogy a hazai kiskereskedelmi kávépiac értéke (beleértve a szemes, őrölt és kapszulás típusokat is, kivéve az instant kávé termékeket) a 2023 május és 2024 április közötti időszakban 75 milliárd forintos volt, a forgalom 14,4 ezer tonnát tett ki, amelynek mintegy 60 százalékát az őrölt kávék adták.
Kedves Zoltán hozzátette azt is, hogy 2024 első négy hónapjában a korábbi csökkenő trend megfordult, így mennyiségben 1,8, értékben pedig 5,7 százalékkal bővült a piac az előző év azonos időszakához képest.
A kávé az az élvezeti cikk, amiről senki nem mond le
Úgy tűnik, kávé nélkül tényleg nem tudunk élni, így a gyártók és forgalmazók számára ebben bőven van potenciál.
Ennek fényében nem meglepő, hogy a Coca-Cola HBC Magyarország nemcsak az üdítők, hanem a kávéfogyasztás terjesztésében is érdekelt: jelen van a teljes kiskereskedelmi kávépiac 9 százalékát lefedő prémium szegmensben a Costa Coffee, illetve a Caffé Vergnano márkákkal, így a kiskereskedelmi piacon 2,1 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik.
A HORECA szektorban - amelybe a szállodák, az éttermek, illetve a kávéházak tartoznak -, azon belül is a prémium kávéknál a társaság az első három között szerepel.
A Coca-Cola HBC Magyarország sikeres piaci szereplő, hiszen nyolc termékkategóriában, mintegy 100 termékkel - szénsavas üdítők, természetes ásványvizek, gyümölcslevek, jeges teák, sport italok, energia italok, prémium alkoholok, prémium kávék – is jelen van a magyar piacon.
Arról is beszámoltak a sajtótájékoztatón, hogy a Costa Coffee idén frissíti a márka arculatát, ehhez kapcsolódóan pedig egy művészeti pályázat elindítását is bejelentették, amely június 10-től augusztus 31-ig fut majd. A Costa Art & Craft pályázatra olyan új alkotásokat várnak, amelyeket maga a kávé vagy a kávézás inspirált, de egyéb műfaji megkötés nincs. Akár a mesterséges intelligenciát is segítségül lehet hívni, ezeket a műveket külön kategóriában díjazzák majd. Mint elmondták, összesen 2,25 millió forinttal díjazzák majd a legjobb pályázatokat.
(Fotó: Pixabay)