Kiütötte az infláció az online árfigyelőt

Korábban a kormányzati kommunikáció azt bizonygatta, hogy az online árfigyelő segít az infláció letörésében. A Piac és Profit azt állítja, éppen azok az alapvető élelmiszerek drágultak a legnagyobb mértékben, amelyek az árfigyelő honlapján megtalálhatóak.

2023. október 18., 19:08

Szerző:

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által készített árfigyelő oldal porhintésre jó, teljesen felesleges adófizetői pénzkidobás, ingyen reklám a multiknak. Épp az ott található termékek drágultak a leginkább – állítja a Piac és Profit.

Az Olcsóbbat.hu összesítése szerint a náluk elérhető csaknem 90 termékkategória legkeresettebb termékeinek éves árváltozását vizsgálta, több mint háromezer termékre kiterjedően. Eszerint az online kereskedelemben értékesített legkeresettebb termékek minden főbb kategóriájában a hivatalos fogyasztói árindex alatti árváltozás zajlott le az elmúlt 12 hónap során.

A napi fogyasztási cikkek körében tapasztalt 9,3 százalékos átlagos éves áremelkedés közel áll a KSH által szeptemberre kimutatott 12,2 százalékos inflációhoz. Az egészség- és szépségápolási cikkek átlagos drágulása 6,9 százalékos volt. A háztartási gépek esetében ugyanakkor már csupán 0,6 százalékos volt az árak átlagos növekedése, miközben a sportfelszerelések ára 5,3 százalékkal, a szórakoztató elektronikai eszközök pedig átlagosan csaknem 14 százalékkal kerültek kevesebbe, mint egy éve.

A napi fogyasztási cikkek körében az online webáruházakban

az alapvető élelmiszerek drágultak leginkább (17 százalékkal),

míg az egészség- és szépségápolási kategóriában az étrendkiegészítők (17 százalékkal) ára emelkedett legjobban. A háztartási gépek közül a konyhagépek körében volt drágulás (3-5 százalék között), ugyanakkor a mobilklímák ára közel 8 százalékot esett A sportfelszerelések körében szinte egységesen enyhe árcsökkenés volt tapasztalható, kivételt a kerékpárok és rollerek képeznek, de ezek átlagára sem nőtt néhány százaléknál nagyobb mértékben. A szórakoztató elektronika kategóriában az okosórák 13 százalékkal, a mobiltelefonok 16 százalékkal, míg a televíziók 19 százalékkal kerültek kevesebbe, mint egy évvel korábban.

Ezen ár-információk szerint az infláció kedve nem tört le, nem sikerült egy honlap segítségével küzdeni az infláció ellen.

(Kiemelt képünk forrása: 168.hu Archív)