Fontos változás az OTP-nél: megszűnik egy népszerű belépési lehetőség

Az OTP Bank május 5-től megszünteti a mobiltelefonos böngészőn keresztüli InternetBank használatát. A bank kizárólag a MobilBank alkalmazáson keresztül engedélyezi a mobilos belépést – a változás több százezer ügyfelet érinthet.

2025. április 13., 10:36

Szerző:

Az OTP Bank 2025. május 5-től fontos változtatást vezet be: mobiltelefonról már nem lehet a hagyományos böngészőn keresztül elérni az InternetBankot. Ehelyett kizárólag az OTP MobilBank alkalmazásán keresztül lehet majd mobilkészülékről belépni és banki ügyeket intézni. A pénzintézet szerint a döntést biztonsági megfontolások indokolják – többek között a közelmúltban tapasztalt túlterheléses támadások is megerősítették a rendszer átalakításának szükségességét – számol be róla az Index. A változás ugyanakkor nem érinti a számítógépen keresztüli böngészős netbankolást: az továbbra is zavartalanul működik majd, a megszokott módon.

Az OTP azt kéri, ne hagyják az utolsó percre a regisztrációt

Az OTP felhívja ügyfelei figyelmét, hogy időben töltsék le az OTP MobilBank alkalmazást és regisztráljanak a használatához, hogy május 5-e után is gond nélkül intézhessék pénzügyeiket mobilról. A regisztrációhoz internetkapcsolat és egy megfelelően hitelesített profil szükséges, valamint a banki azonosítók (azonosítószám, jelszó, SMS-kód stb.) kéznél tartása javasolt.

Az applikáció már most is lehetővé teszi a számlainformációk megtekintését, átutalások indítását, bankkártya-kezelést, sőt akár befektetések követését is – tehát minden eddigi funkció, sőt annál több is elérhető lesz a telefonon, csak más felületen.

A mobiltelefonos böngészőfelületek biztonsága nem vetekedhet az alkalmazásokba épített, folyamatosan frissülő és többszintű védelmi rendszerekkel – legalábbis az OTP indoklása szerint. A bank célja, hogy ügyfeleit jobban védje az adathalászat és a kiberbiztonsági fenyegetések ellen, miközben egyszerűsíti a szolgáltatásait.

A változás nemcsak a digitálisan magabiztos fiatalokat, hanem az idősebb generációt is érinti, akik eddig jellemzően a mobiltelefon böngészőjén keresztül intézték banki ügyeiket. Az OTP külön figyelmet fordít majd arra, hogy őket is segítse az átállásban – többek között ügyfélszolgálati tájékoztatókkal és segédanyagokkal.

(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: 168.hu)