Kiderült, miért (nem) szállt le a mozdonyvezető a vonatról

Nagy port kavart a Bicskénél megállt vonat esete. A menetrend szerint közlekedő vonatot nem továbbította a mozdonyvezető. A MÁV közlése szerint ugyanakkor abszolút érthető volt a döntése, sőt, nem is tehetett mást. A vasúttársaság válaszát változtatás nélkül közöljük.

2024. október 16., 13:07

Szerző:

„Mozdonyvezető kollégánk nem azért nem vitte tovább a járatot, mert a műszakja lejártával arra nem volt hajlandó, hanem mert a 10 óra vezetési idejét meghaladta volna. A rendkívül szigorú szabályok miatt erre nem volt lehetősége. Az őt váltó kolléga biztosításáról a vasúttársaság a lehető leggyorsabban igyekezett gondoskodni, a második mozdonyvezető eljutását azonban érdemben hátráltatta a korábbi – Tatabánya térségében történt – gázolásos baleset, illetve az annak következtében blokkolt, lelassult vasúti közlekedés. Határozottan cáfoljuk ugyanakkor azt az értesülést, hogy kollégánk elhagyta volna a szerelvényt: a szolgálatát meghosszabbítva is a járművön maradt és áram alatt tartotta azt, vagyis a kocsikban mindvégig volt világítás, fűtés és működtek az ajtót, az első mozdonyvezető tehát a járművet biztosítva várta be a váltótársát.”

– írja a MÁV portálunkhoz elküldött levelében. Hozzátették:

A tatabányai gázolásos balesetre visszavezethető rendkívüli helyzet miatt utasaink megértését kérjük.

Mint ismert, az Index olvasója írta meg, hogy a vonat, mivel Tatáról a fővárosba szeretett volna utazni, csak Bicskéig jutott, mert a mozdonyvezető leszállt.

Mint írták: az első 10 perc várakozás után még nem tűnt fel senkinek, hogy komolyabb probléma lenne, azonban ahogy teltek a percek, az utasok – és így a portál olvasója is – egyre türelmetlenebbek lettek. Egy idő után aztán feltűnt az olvasó kocsijában a kalauz, aki, mint kiderült, végigjárta a vagonokat, és minden utast tájékoztatott arról, hogy nem forgalmi vagy technikai okokból áll a járat:

Bicskénél kiszállt a mozdonyvezető, mert lejárt a munkaideje.

A meglepő információ után a legtöbb utas  úgy döntött, hogy inkább leszáll a járműről, hogy megvárja az egy órával későbbi járatot, így végül 21:30 helyett 22:30-kor érkezett meg Budapestre. Utólag kiderült az is, hogy ők jártak jobban, ugyanis az eredeti, 4921-es számú járat csak a következő vonat után 10 perccel tudott elindulni, ugyanis akkor ért oda a másik mozdonyvezető, aki leváltotta a járműből kiszálló kollégáját.

Ahogyan arról korábban beszámoltunk, a nyár végén már országszerte akadozott a vasúti közlekedés. Nem elég, hogy siklás miatt lezárták a Keleti pályaudvart, később pályahiba miatt Nyugati pályaudvar is elesett. A fővároson kívül máshol is zajlott az élet: a dél-balatoni vonalon augusztus 24-én omlott össze a vasúti közlekedés.

(Fotó: MÁV Facebook-oldala)