Tisztelt utasaink, a vonat nem közlekedik tovább, mert a mozdonyvezető leszállt!

Nem ért véget a MÁV vesszőfutása: az időjárás, az évszakok, a váltók és az utasok mellé most felkerült az ellenségek listára a munkaidő is: egy személyvonat Bicskéig jutott, mert lejárt a mozdonyvezető munkaideje.

2024. október 15., 14:10

Szerző:

Az Index olvasója október 4-én, pénteken Tatáról Budapestre szeretett volna utazni. Megváltotta online az 1235 forintos menetjegyét, és 20:27-kor felszállt a MÁV 4921-es számú járatára Kelenföld felé, igaz, sokáig nem jutott, Bicskén ugyanis a mozdonyvezető elhagyta a vonatot. 

A magyar utasok hozzászoktak, hogy vannak olyan forgalmi okok, amelyek miatt a szükségesnél valamivel több időt tölt egy vonat egy állomáson, így az első 10 perc várakozás után még nem tűnt fel senkinek, hogy komolyabb probléma lenne, azonban ahogy teltek a percek, az utasok – és így a portál olvasója is – egyre türelmetlenebbek lettek. Egy idő után aztán feltűnt az olvasó kocsijában a kalauz, aki, mint kiderült, végigjárta a vagonokat, és minden utast tájékoztatott arról, hogy nem forgalmi vagy technikai okokból áll a járat:

Bicskénél kiszállt a mozdonyvezető, mert lejárt a munkaideje.

A meglepő információ után a legtöbb utas  úgy döntött, hogy inkább leszáll a járműről, hogy megvárja az egy órával későbbi járatot, így végül 21:30 helyett 22:30-kor érkezett meg Budapestre. Utólag kiderült az is, hogy ők jártak jobban, ugyanis az eredeti, 4921-es számú járat csak a következő vonat után 10 perccel tudott elindulni, ugyanis akkor ért oda a másik mozdonyvezető, aki leváltotta a járműből kiszálló kollégáját.

Ahogyan arról korábban beszámoltunk, a nyár végén már országszerte akadozott a vasúti közlekedés. Nem elég, hogy siklás miatt lezárták a Keleti pályaudvart, később pályahiba miatt Nyugati pályaudvar is elesett. A fővároson kívül máshol is zajlott az élet: a dél-balatoni vonalon augusztus 24-én omlott össze a vasúti közlekedés.

A vasúti közlekedés akadozásáról itt olvashat bővebben.

(Fotó: Balint Szentgallay/NurPhoto!AFP)

A MÁV fiatalnak nevezhető Siemens Desiro motorvonatainak 38 százaléka nem közlekedik a karbantartás elmaradása miatt. A MÁV szerint kereskedelmi zavarok vannak a háttérben, Vitézy Dávid szerint viszont Lázár János jóvoltából összeomlott a karbantartás is.