Itt a MÁV bejelentése: ezen a vonalon nem lesz egyszerű közlekedni, rengeteg utast érint

A MÁV friss közlése szerint Szigetvár és Szentlőrinc között pótlóbuszok járnak október végéig. 

2024. október 14., 11:33

Szerző:

Komplex pályafelújítást végez a vasúttársaság Szentlőrinc és Szigetvár között. Ennek köszönhetően valamelyest gyorsul és kiszámíthatóbbá válik a vonatközlekedés, illetve jelentősen mérséklődik a késések száma a Nagykanizsa-Pécs vonalon – olvasható a MÁV közleményében. A vállalat abban bízik, hogy a korszerűsítéssel az utasok számára is érzékelhető lesz a változás. A felújítás ideje alatt október végéig Szentlőrinc és Szigetvár között pótlóbuszok szállítják az utasokat. 

Sebességkorlátozást kellett bevezetni 

Mint írják a Nagykanizsa-Pécs vonal Szigetvárt és Szentlőrincet összekötő szakaszán 80 kilométer/óra a megengedett legnagyobb sebesség, de a pálya műszaki állapota az elmúlt években oly mértékben romlott, hogy több szakaszon sebességkorlátozást kellett bevezetni, aminek következtében rendszeressé váltak a késések. A mostani munkálatok után Szentlőrinc és Szigetvár között megszűnnek a sebességkorlátozások, kiszámíthatóbbá válik a menetrend.

A felújítás után 

A felújítás után Somogyban a Dráva-menti települések, valamint Baranyában Szentlőrinc és Szigetvár térségének lakosai számára gyorsabb, megbízhatóbb eljutást biztosítanak majd a személyvonatok, valamint a két vármegyeszékhelyet, Pécset és Szombathelyt összekötő Pannónia InterRégiók. A Barcs-Szigetvár-Szentlőrinc-Pécs útvonalon menetrend szerint csúcsidőszakban óránként, azon kívül kétóránként közlekednek a vonatok. 

Hárommilliárd forint

A pályaszakasz rekonstrukciója során ágyazatrostálást, szakaszos alépítményjavítást, betonalj- és síncserét végez a vasúttársaság. A forgalomból ideiglenesen kizárt vonalrészen mintegy 10 kilométeren hézagnélküli vágányt fektetnek le, 200 méteren megújul az alépítmény, emellett átépül két vasúti átjáró is. A felújítás során húszezer tonna zúzottkövet, több mint hétezer vasbetonaljat és 174 darab egyenként 120 méteres új hosszúsínt használnak fel. A mostani beruházás költsége több mint hárommilliárd forint, de 2023-ban is már 900 millió forintot költött erre a vonalra szintén saját forrásból a MÁV, és elegendő forrás rendelkezésre állása esetén folytatni kívánjuk a Nagykanizsa-Pécs vonal felújítását más szakaszokon is.

(Kiemelt képünk forrás: MÁV YouTube videó)