Már hó sem kell a MÁV-nak, hogy lehaljon: mutatjuk a legújabb részleteket

Nagy varázsló a MÁV, akár hó nélkül is képes előidézi azt, amit a pénteki időjárás okozott.

2024. november 25., 11:39

Szerző:

Noha hó most nem esett, mégis több fronton tett be a hétfő reggel a MÁV-nak. Hajnalban ugyanis egy tehervonat áramszedője tört le Kelenföld és Nagytétény között, így a felsővezeték vizsgálatának idejére le kellett állítani a teljes vonatforgalmat. A munkával a szakemberek reggel 5:20-ra végeztek. 

A 444 cikke szerint a technikai probléma miatt jelentős fennakadások voltak tapasztalhatók reggel a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi és a dunaújvárosi elővárosi vonalakon. A helyreállítás idején pótlóbuszok közlekedtek a MÁV Kelenföld és Budafok, valamint Háros közötti szakaszán. Több vonat azonban így sem tudott elindulni, így kimaradt

  • a 3:50-kor a Déliből Pusztaszabolcsra induló S40-es,
  • a 4:40-kor a Déliből Martonvásárra induló S30-as,
  • az 5:57-kor Kőbánya-Kispestről Martonvásárra induló S36-os,
  • a 6:08-kor Pusztaszabolcsról a Délibe induló S40-es,
  • a 7:10-kor Martonvásárról Kőbánya-Kisőestre induló S36-os,
  • és a 7:33-kor Tárnokról a Délibe induló G44-es járat is. 

A MÁVINFORM később arról tájékoztatott, hogy az érintett elővárosi vonalakon a menetrend szerinti közlekedés  helyreállításán folyamatosan dolgoznak.

Betett a tél a MÁV-nak

A 444 cikkében felidézte: nem a Kelenföldi pályaudvarnak állt a zászló az elmúlt napokban. A pénteki havazás ugyanis – ahogyan arról a 168.hu is beszámolt – annyira megbénította a közlekedést, hogy több járat is órákat késett, a peronokon pedig kaotikus jelenetek alakultak ki. Hadházy Ákos országgyűlési képviselő aznap Szekszárdra akart hazavonatozni, de a pécsi InterCity is rengeteget késett, így feltöltött egy videót, amiben azt súgta a kamerába, hogy „kurva anyád, Lázár János! Kurva anyád!”.

Vég az előbb említett építési és közlekedési miniszter szombaton a következő szöveggel osztotta meg Hegyi Zsolt MÁV-vezérigazgató posztját: „Lehet k. anyázni. Lehet látványterveket gyártani. Lehet zsűrizni. Meg neki lehet állni a sz@rbol várat építeni: új, olcsóbb tarifarendszert bevezetni, járművet felújítani, pályát rendbe tenni, az utastámogatást átszervezni, ahogy mi álltunk neki az 5 pontos közlekedési akciótervvel.” 

(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: ATTILA KISBENEDEK / AFP)