Már csecsemőkorban látszik, ki a jó matekos

Egy kutatás szerint jobban megy a matek azoknak a gyerekeknek, akiknek már csecsemőkorukban volt érzékük a számokhoz – írja a designtrend.com

2013. október 27., 11:47

„Amikor a gyerekek elsajátítják a számokat jelképező jelrendszert, elkezd kialakulni a primitív számérzékük. Erre épül később a matematikai érzék” – mondja Elizabeth Brannon vezető kutató, a Duke Egyetem pszichológia és idegtudomány-professzora. Ez a „primitív számérzék” teszi lehetővé, hogy a kisgyerekek meg tudják különböztetni a keveset a soktól anélkül, hogy verbálisan számolnának – idézi szavait az Index.

Egy korábbi kísérletben féléves gyerekek szemmozgását követték, akik hosszabban nézték a képernyőt, amikor változott a megjelenő pontok száma, mint amikor csak a meglévő pontok mozogtak – feltehetően azért, mert észrevették a számbeli változást.

Három évvel később visszahívták a gyerekeket, és újra megvizsgálták a matematikai érzéküket. A kutatás konklúziója: azoknak ment jobban a matek, akik hosszabban nézték a képernyőt a pontok számának változásakor.

Daniel Hyde, az Illinois-i Egyetem pszichológia professzora szerint ebből az következik, hogy időben el kell kezdeni a szám- és matematikai érzék fejlesztését: „Már azelőtt segíteni kell a matekkal bajlódó gyerekeket, hogy lemaradnának.”