Temu: mágnesként vonzza a magyarok pénzét a kínai kacatóriás

A Temu nagyjából 110 milliárd forintos forgalmat bonyolíthatott le tavaly a magyar piacon.

2025. február 13., 10:38

Szerző:

Az előzetes adatok alapján a tavalyi év egészében mintegy 1920 milliárd forintos forgalmat érhetett el a teljes magyar e-kereskedelmi piac, aminek csaknem az ötöde – 17 százalék, körülbelül 330 milliárd forint – már import, vagyis a belföldi és EU-s kereskedőkön kívüli forgalom (mintegy 1600 milliárd forint). Az importba pedig beletartozik a Temu is, mely a legnagyobb vásárlótáborral és rendelésszámmal bír nálunk – írja a PwC Magyarország Digitális Kereskedelmi Körkép kutatása alapján a Forbes.

A lap felidézte, hogy 2024-ben a Temu több mint 9 millió teljesített megrendelést hozott mintegy 110 milliárd forintos forgalommal. Az aktív vásárlói bázis novemberre elérte az 1,8 millió főt Magyarországon. A Forbes megjegyezte, hogy az utolsó temus mérés tavaly márciusban még csak 850 ezer fő volt, ami már akkor elég brutálisnak hatott. 2024-re ugyanakkor 4,2 millió főre duzzadt a valamiféle terméket online vásárlók köre Magyarországon, így még elképesztőbb a Temu 1,8 milliós szelete a tortából.

Végül a Forbes megjegyezte, hogy a kínai kacatóriás még úgyis a csúcsra futott, hogy tavaly év végén veszített az addigi lendületéből. Ebben a PwC szerint a Temu emelkedő árai és a romló árfolyam is szerepet játszott. Ugyanakkor a kutatás megjegyzi, hogy „agresszív marketingkampányával” a Temu bevonzotta a vásárlókat, és egész évben növelte a vásárlási gyakoriságát. A továbbra is kedvező árakkal pedig „ugyanakkora költségkeretből több terméket tudtak vásárolni, ami tovább fokozta a vásárlási aktivitást”.

A Temu termékeibe is belemart az infláció

Márpedig az árak a Temu esetében több mint meghatározó, a kínai kacatóriás létének a kulcsa. Ám ahogyan már kereskedőre is, úgy rá is hat az infláció. Nem is véletlen, hogy ahogyan arról korábban beszámoltunk, a Temun kínált termékek ára átlagosan 38,3 százalékkal nőtt 2024 első negyedéve és 2025 első negyedéve között. A Skubi.io legújabb elemzése összesen 21 832 termék 45 906 hirdetési verzióját elemezte, így kiderült, hogy a termékek átlagos ára 3171 forintról 4384 forintra emelkedett. Az olcsóbb termékek aránya csökkent: a 3000 forint alatti termékek részesedése 60,3 százalékról 45,5 százalékra esett, míg a 15 000 forint felettiek aránya 1,3 százalékról 4,9 százalékra nőtt.

(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Costfoto/NurPhoto CFOTO / NurPhoto / AFP)