Ennyit Temu olcsóságáról: már a kínai kacatokat is drágábban kapni

Egy felmérésből kiderült, hogy a Temu tucattermékeire is jelentős mértékben hat az infláció.

2025. február 3., 10:25

Szerző:

A Skubi.io legújabb elemzése szerint – melyet a Forbes szemlézett – a Temun kínált termékek ára átlagosan 38,3 százalékkal nőtt 2024 első negyedéve és 2025 első negyedéve között. A konkrét vizsgálatban 21 832 termék 45 906 hirdetési verzióját elemezték, és kiderült, hogy a termékek átlagos ára 3171 forintról 4384 forintra emelkedett. Az olcsóbb termékek aránya csökkent: a 3000 forint alatti termékek részesedése 60,3 százalékról 45,5 százalékra esett, míg a 15 000 forint felettiek aránya 1,3 százalékról 4,9 százalékra nőtt.

Bajban a Temu-univerzum?

A Forbes megjegyezte, a PDD a Temu negyedéves teljesítményét külön nem szokta közölni, csak csoportszinten kommunikál. Eszerint a PDD adózás utáni eredménye 25 milliárd jüan (3,5 milliárd dollár) volt 2024 harmadik negyedévében, ez elmaradt a piaci várakozásoktól (26,6 milliárd jüan vagy 3,8 milliárd dollár). Miközben az említett időszakban a bevételek továbbra is egészséges ütemben növekedtek (éves alapon 44 százalékot), a PDD-nek egyre élesebb versennyel kell szembenéznie Kínában és nemzetközi szinten is (Amazon, Sheinen, TikTok Shop), nem beszélve arról, hogy a Temu kereskedelmi gyakorlata egyre nagyobb aggályt kelt a törvényhozók körében is.

Az eMarketer elemzése szerint – írja a lap – mindez arra kényszerítheti a PDD-t, hogy megfontoltabban terjeszkedjen, fenntarthatóbb hirdetési stratégiát alkalmazzon, és hosszú távban gondolkodjon. fókuszban a vevők megtartásával, szakmai nyelven a vásárlói életútérték (customer lifetime value, CLV) növelésével. A CLV mutatja meg, hogy a vásárló átlagosan mennyi bevételt fog hozni a cégnek, amíg az ügyfele.

A Temu a magyar e-kereskedelem alapja

Ahogyan arról korábban beszámoltunk, a teljes magyar e-kereskedelem 1200 milliárd forintos forgalmat generált ugyan, ami a 2023. évi azonos időszakhoz képest plusz 15 százalékos bővülést jelent, ám a növekedést már nem a belföldi forgalom, hanem az import hajtja. Vagyis a Temu, Shein és a társaik. Az import 202 milliárd forintot tesz ki a vizsgált időszakból, a teljes forgalom csaknem ötödét.

Kiderült továbbá, hogy a forgalmi adatok összesen 81 millió rendelést takarnak a hazai e-kereskedelemben (belföld: 63 millió darab; import: 18 millió darab), ami 30 százalékos pluszt jelent a 2023. évi Q1–Q3-hoz képest. A belföldi rendelések száma viszont itt is csak 9 százalékkal nőtt, a növekedés itt is az importnak köszönhető inkább.

(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Jonathan Raa / NurPhoto / NurPhoto via AFP)