Hatalmas dobásra készül a Temu: ettől rengeteg kereskedő kifekszik, a magyarok is érintettek
A Temu az európai rendelések jelentős részét helyi raktárakból kívánja teljesíteni, ezzel jelentős mértékben lerövidítve a szállítási időt.
A kínai filléres óriás, a Temu online piactér egyre több helyi raktárral üzemel Európában, a jövőben a kontinens rendeléseinek 80 százalékát már ezekből a raktárakból szeretnék ellátni – írja az Ecommerce News információja alapján a Forbes. A lap hozzátette, az érintett termékek „helyi raktár” vagy „quickship” címkével vannak ellátva a kínai piactéren, közvetlenül helyi, európai raktárakból szállítják őket, a rendelések pedig akár négy napon belül megérkeznek.
A helyi raktárból szállítás egyébként már számos európai piacon elérhető, újonnan például Ausztriában, de a szolgáltatást Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban is bevezették már, míg Európán kívül az Egyesült Államokban, Kanadában, Ausztráliában, Új-Zélandon és Japánban üzemeltet helyi raktárat. Amivel egyébként a kínai cég új lehetőségeket nyitna meg a fogyasztók számára, mivel nagyobb termékek szélesebb körét kínálhatják így, például bútorokat.
Stratégiát vált a Temu, az Egyesül Királyság lehet a minta
S ha már az Egyesült Királyság is szóba került: a 168.hu is beszámolt róla, hogy a kínai kacatwebáruház a szállítási idők lerövidítése érdekében növelni fogja az egyesült királyságbeli beszállítók listáját. A Temu új stratégiájának köszönhetően a vásárlók mostantól olyan termékeket vásárolhatnak brit székhelyű eladóktól, amelyek akár egy nap alatt megérkezhetnek. Az együttműködés elsősorban olyan termékekre vonatkozik, amelyeket nem lenne gazdaságos Kínából szállítani, például bútorokra, sátrakra, télikabátokra vagy konyhai eszközökre.
Emellett az is hír volt korábban, hogy a Temu állítólag több tucatnyi új munkatársat tervez felvenni az Egyesült Királyságban, hogy londoni irodát nyisson. A Retail Gazette úgy tudja, a Temu jelenleg az Európai Bizottság jogi feltételeivel néz szembe, miután attól tartanak, hogy a platform nem akadályozza meg az illegális áruk értékesítését.
A kínai óriáspiac a versenyképességének javítása miatt váltott stratégiát, mivel már jelenleg 12,1 millió ember használja rendszeresen az applikcióját, a cég viszont eddig csak kínai beszállítóktól tudott olcsó termékeket rendelni, amelyek megérkezése egy-két hétig tartott, így a kínai cégóriás versenyhátrányba kerül a helyi kiskereskedelmi szereplőkkel szemben.
(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Nikos Pekiaridis / NurPhoto / NurPhoto via AFP)