Újabb piszkos kis trükköt próbált végrehajtani a Temu, de csúnyán belebukott

A Temu tettének még biztosan lesznek következményei.

2025. május 20., 14:56

Szerző:

A dél-koreai Személyes Információvédelmi Bizottság (PIPC) 1,36 milliárd won (kb. 970 ezer dollár) bírságot szabott ki a kínai Temu e-kereskedelmi platformra, mivel az titokban továbbította koreai felhasználók személyes adatait Kínába és Szingapúrba – írja a Portfolio. A vizsgálat megállapította, hogy a Temu több vállalkozásnak adta át a személyes adatok feldolgozását vagy tárolását, de ezt nem tüntette fel adatvédelmi szabályzatában. Emellett a cég nem biztosított megfelelő felügyeletet és irányítást, például nem nyújtott képzést a személyes adatok védelméről partnercégeinek. A hatóság azt is kifogásolta, hogy a Temu nem jelölt ki belföldi képviselőt, annak ellenére, hogy 2023 végén naponta átlagosan 2,9 millió koreai használta a platformot.

A PIPC közlése szerint a Temu időközben önkéntes korrekciós intézkedéseket tett, például felülvizsgálta adatfeldolgozási szabályzatát, nyilvánosságra hozta belföldi képviselőinek személyét, és javított a lemondási eljárásokon. A Temu továbbá egy közleményt is kiadott, amelyben hangsúlyozta, hogy tiszteletben tartja a bizottság határozatát, és a vizsgálat során teljes mértékben együttműködik a hatóságokkal. Hozzátették, hogy az eljárás ideje alatt fejlesztéseket hajtanak végre annak érdekében, hogy megfeleljenek a helyi jogszabályoknak.

A Temu brutális függőséget okoz

Korábban megírtuk, hogy a Temu hihetetlen árakkal tarolja le az online áruházak piacát, ám a látszólagos spórolás mögött ügyesen kitalált manipulációs trükkök és egy szokatlan üzleti modell húzódik. A különböző nyereményjátékok, a sürgősség illúzióját keltő időkorlátos akciók és a személyre szabottnak tűnő, ám valójában tömegesen generált ajánlatok mind az impulzusvásárlást ösztönzik. Yassine Elkarmoudi, az Amazon hirdetési szakértőjének elemzése rávilágít, hogy ezek a módszerek addiktív vásárlási szokásokhoz és olyan termékek megvásárlásához vezethetnek, amelyekre valójában nincs szükségünk.

Neil Saunders kereskedelmi elemző viszont ennél is tovább ment, amikor a Temu hatását a cukorfüggőséghez hasonlította. Szerinte az alacsony árak és a potenciális „jó vétel” érzése dopamint szabadít fel az agyban, ami ismételt vásárlásra ösztönöz. A Temu pedig ezt kihasználva szinte folyamatosan bombázza a felhasználókat akciókkal és értesítésekkel, erősítve a a fogyasztók megfelelési vágyát és a vásárlás által nyújtott ideiglenes örömüket.

(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Nikos Pekiaridis / NurPhoto / NurPhoto via AFP)