Teljesen megváltozhatnak a bevásárlási szokásaink hamarosan

Apró változtatásokkal eljutunk a személyzet nélküli boltokig. 

2021. augusztus 14., 09:32

Szerző:

Tesztüzemmódban van a Lidl: egy londoni üzletben a termékeket a vásárlók a saját okostelefonjuk segítségével szkennelhetik be az üzletben, így nem kell a pénztárhoz érve leolvasni az összes termék vonalkódját. Egy speciális alkalmazást kell letölteni, és már indulhat is a szkennelés.

Annak érdekében, hogy elkerüljék a lopásokat, a felhasználási feltételek szerint a személyzet rendszeres időközönként végezhet ellenőrzéseket, hogy minden megvásárolni kívánt terméket rendesen beszkenneltek-e. A technológia különösen hasznossá vált kiskereskedők számára a koronavírus-járvány idején, hiszen így kevesebb időt töltöttek bent az emberek, ugyanis nem kellett hosszasan sorban állniuk a pénztáraknál.

A vásárlás közbeni szkennelés több brit élelmiszerláncnál, a Sainsbury's SmartShop rendszerét már 770 üzletének a nagy részében, míg az Asda Scan & Goja 581 áruházban érhető el. Emellett például a magyar Tescónál is használhatják a vásárlók. A brit Tesco azonban ennél is tovább ment: hamarosan kassza nélküli boltokkal jelenne meg a brit piacon. Az új üzletekben a vásárlók a termékek beszkennelése után távozhatnak is, nem kell sorban állniuk a kasszáknál.

A pénztár nélküli boltokkal már az Amazon is megjelent, ezekben azokban már szkennelni sem kell, az Amazon Fresh üzletekben a polcról levett árukat és az emberek mozgását különböző szenzorok és mesterséges intelligencia figyeli. Újít az amerikai élelmiszerlánc, a Kroger is: okos bevásárlókocsikkal segítik a vásárlást. A Kroger üzleteiben a kocsihoz szkenner és mérleg is tartozik, így a vásárlás közben lehet lemérni és beszkennelni a termékeket, az okos kijelző a megvásárolt termékekhez kapcsolódó egyéb árukat is ajánl. A vásárlás végén a kassza helyett a bevásárlókocsin lehet fizetni – írja a Napi Gazdaság.

(Kiemelt képünk illusztráció)