Müller drogéria: ha ilyen élelmiszert vett, azonnal vigye vissza, mert csúnya vége lehet
Ha a balszerencse nem kerülte el, és sikerült a romlott élelmiszerből vásárolnia a Müllerben, akkor ez a cikk most kifejezetten önnek szól!
Bio zabszeletet hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország Bt., mert penészes lehet – közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih). Az érintett termék a Pumpkin Organics elnevezésű bio zabszelet, sárgarépa-narancs ízű, 20 grammos kiszerelésű, és 2025.01.12. minőségmegőrzési idejű. Az üzletlánc az romlott élelmiszer visszahívásáról a honlapján tájékoztatta vásárlóit.
A Nébih pedig felszólította a vásárlókat arra, hogy a jelzett azonosító adatokkal rendelkező terméket ne fogyasszák el, a terméket bármelyik Müller üzletbe vigyék vissza, ahol a termék árát – blokk nélkül is – visszatérítik.
Romlott élelmiszert adtak el önnek? Mutatjuk, mit tehet!
Korábban megírtuk: időről időre mindenkivel előfordulhat, hogy a frissként vásárolt élelmiszert otthon kibontva azzal szembesül, hogy az romlott, esetleg már a vásárlás idején lejárt volt: a Nébih útmutatóval segít abban, hogy ilyenkor mit tehet. Eszerint jobb esetben már a boltban feltűnik, hogy valami nem stimmel a termékkel, ilyenkor az üzletvezetőnek kell jelezni a minőségi kifogást.
Bármilyen egyéb, élelmiszerlánc-biztonságot fenyegető probléma észlelése esetén pedig ajánlott bejelentést tenni annak érdekében, hogy a Nébih vagy a területi szervek szakemberei kivizsgálhassák az esetet és megszüntethessék a szabálytalanságot. Bejelentést a nap 24 órájában ingyenesen hívható Nébih Zöldszámon (06-80/263-244), az ingyenes applikáción keresztül, illetve az ugyfelszolgalat@nebih.gov.hu e-mail címen tehetnek.
Jelentse be, ha romlott élelmiszert adtak el önnek
Mindennapi élelmiszereink biztonságos fogyaszthatósága érdekében a fogyasztókat a Nébih is arra ösztönzi, hogy segítsenek az élelmiszer-biztonsági problémák felderítésében és megelőzésében. A Nébih – a területi kormányhivatalok közreműködésével – a beérkezett panaszt, bejelentést kivizsgálja, és amennyiben jogsértést tapasztal, megteszi a szükséges intézkedést. A bejelentő a vizsgálat befejezésekor a megtett intézkedésről vagy annak mellőzéséről értesítést kap.
Azonban arra figyelmeztetnek, hogy a névtelen panasz vizsgálata mellőzhető, azaz a Nébih mérlegelheti, hogy lefolytassa-e az ellenőrzést.
(Kiemelt képünkön a szennyezéssel érintett Pumpkin Organics elnevezésű bio zabszelet. Forrás: Nébih)