Giga bírságot kapott a Mediashop üzemeltetője, mert tisztességtelenül reklámoztak
Mediashop weboldal üzemeltetője és osztrák anyacége tisztességtelenül reklámozták az elektromos gyomirtó készüléküket, ezért giga bírságot kaptak a Gazdasági Versenyhivataltól.
A Gazdasági Versenyhivatal közleménye szerint azzal a gyanúval indította meg 2021 év végén a versenyfelügyeleti eljárást, hogy a Telemarketing International Kft., vagyis a Mediashop weboldal üzemeltetője és osztrák anyacége, a Mediashop GmbH tisztességtelenül reklámozták az elektromos gyomirtó készüléküket országos televíziócsatornákon. A Hammersmith Bionic Burner, Hammersmith Bionic Trimmer, MicroTouch Solo, Harry Blackstone AirBlade esetében is megtévesztő kommunikációs gyakorlatokat tárt fel a hatóság – írja a 24.hu. A GVH Versenytanácsa az együttműködést és az önkéntes vállalásokat is figyelembe véve a két vállalkozásra összesen 113 millió forint bírságot szabott ki, a vállalások teljesítését pedig kötelezően előírta, melynek teljesítését is felügyeli.
Többek között azt a látszatot keltették, hogy a termékek árából adott kedvezmény csak korlátozott ideig elérhető, megtévesztően kommunikáltak a versenytársakhoz képesti árelőnyről, az egyes tartozékok „ajándék” jellegéről, valamint egyes termékek funkcionális tulajdonságairól is. Az eljárás alá vont vállalkozások a vizsgálat soron érdemi együttműködést tanúsítottak, a jogsértéseket elismerték, és a vizsgált gyakorlatokkal még az eljárás alatt felhagytak. A vállalkozások emellett részletes és összetett utólagos megfelelési intézkedéseket ajánlottak fel, továbbá egy terméknél (Hammersmith Bionic Burner) lehetővé tették, hogy minden fogyasztó számára, akik megvásárolták annak kiegészítő termékét, a megvásárolt kiegészítőt – az eljárás alá vontak költségén – visszaküldje, a teljes vételár visszatérítése mellett.
Az ügy kapcsán a Gazdasági Versenyhivatal ismételten felhívja a fogyasztók figyelmét – az ünnepi időszakban fokozottan is jellemző – akciósként kommunikált árak lehetséges megtévesztő mivoltára. Fontos, hogy a vásárlók mindig legyenek óvatosak az őket azonnali döntéshozatalra késztető hirdetések, illetve a megvásárolt termékhez kapcsolódó „ajándékot” tartalmazó ajánlatok esetén.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Gazdasági Versenyhivatal Facebook oldala)