Bejelentették: indul a ferihegyi 3-as terminál építkezése, vajon ez is méregdrága lesz?

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter bejelentette, hogy jövőre lerakják a budapesti reptér 3-as termináljának alapkövét.

2024. december 11., 12:39

Szerző:

A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere – közölte Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Michelin Guide budapesti díjátadóján, ahol köszönetet mondott a magyar gasztronómiának is teljesítményéért. Kifejtette, Magyarországon rekordév az idei, októberig 15,5 millió vendég 38,5 millió éjszakát töltött el a hazai szálláshelyeken, ami 5,3 százalékkal haladja meg a tavalyi adatot, a vendéglátásban dolgozók megélhetését pedig 10 százalékkal több vendég biztosította. Konjunktúra van tehát a magyar turizmusban – állapította meg.

Nagy Márton beszélt arról is, hogy a Liszt Ferenc repülőtér utasforgalma 2024-ben meg fogja közelíteni a 18 milliót, ez Európában a leggyorsabb növekedés a szektorban. Szerinte tehát a reptér visszavásárlásával jó üzletet kötött az állam. Hozzátette, a tervek szerint 2030-ra évi 20 millióra növekszik a reptér utasforgalma, jövőre pedig lerakják a 3-as terminál alapkövét, ezzel minőségi körülmények fogadják majd a növekvő számú utazót.

Nagy Márton beszélt arról is, hogy továbbra is fenntartják a SZÉP-kártya rendszert, amely a belföldi turizmus egyik legfontosabb forrása, és stabil bevételt ad az ágazatnak. Kiemelte: a turizmus ma már a magyar GDP közel 12 százalékát, a központi költségvetés 10 százalékát adja. Az ágazatot a kormány is igyekszik segíteni, hétfőn meg is jelent a borravaló adómentessé tételéről és a szervízdíj maximálásáról szóló rendelet. 

Méregdrága volt a ferihegyi reptér megvétele

Még június elején írtuk meg, hogy nemzeti többségi tulajdonba került a Liszt Ferenc Nemzetközi Repteret üzemeltető Budapest Airport Zrt., így a ferihegyi reptér ismét magyar kézben van. A Nemzetgazdasági Minisztérium akkori közleménye szerint ezzel egy több mint egy éven át húzódó, aktív tárgyalássorozatot követően sikerült megkötni az üzletet, így június 6-án végre aláírhatták a Budapest Airport adásvételi szerződését. Ezzel a tranzakció lezárult, így közel 20 év után újra nemzeti többségi tulajdonba került a reptér. 

Fontos hangsúlyozni, hogy az 1200 milliárd forintos tranzakció által a magyar állam nem lett kizárólagos tulajdonos. A repteret ugyanis csak a francia Vinci Airports segítségével sikerült visszavásárolni: míg az állam 80 százalékos tulajdonrészt szerzett, a francia cég 20 százalékot tulajdonol. 

(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Shutterstock)