Orbán Viktor: Napokon belül állami tulajdonba kerül a ferihegyi repülőtér

Orbán Viktor miniszterelnök hétfőn a parlamentben jelentette be, hogy a kormány reményei szerint a ferihegyi repülőtér napokon belül visszakerül többségi állami tulajdonba.

2024. április 8., 20:11

Szerző:

Amint a repülőtér ismét többségi állami tulajdonban lesz, a kormány dönteni fog az oda vezető infrastruktúra kérdéséről is – mondta Orbán Viktor.

A miniszterelnök a parlamentben kifejtette, hogy optimisták a ferihegyi repülőtér állami tulajdonba való visszakerülését illetően. Az LMP-s Kanász-Nagy Máté által felvetett fővárosi ügyekkel kapcsolatos kérdésre válaszolva Orbán elmondta, hogy reményeik szerint napokon belül "az önök koalíciós partnere által eladott ferihegyi reptér" visszakerül többségi állami tulajdonba.

Portfolio megírta, hogy a kabinet már április elején jelezte, közel állnak a repülőtér megvásárlásának befejezéséhez. Orbán Viktor korábban már egy lezárt ügyként hivatkozott erre. A ferihegyi repülőtér állami kézbe való visszaszerzése stratégiai célból – legyen az nemzetbiztonságinak vagy éppen szuverenitásinak nevezett szempont – régóta kiemelt célja volt az Orbán-kormánynak.

Mint ismeretes, 2005 júniusában a Gyurcsány Ferenc vezette kormány ideje alatt az állam privatizációs szervezete koncessziós tendert írt ki. Az év végére a tender sikeresen lezárult, és a repülőtér irányítását a brit BAA, fontos brit repülőterek üzemeltetője és tulajdonosa vette át.

Másfél évvel később, 2007 júniusában tulajdonosváltás történt, miután a BAA eladta tulajdonrészét a német HOCHTIEF AirPort vállalatnak és három pénzügyi partnerének. 2011 júniusában a kisebbségi tulajdonos Magyar Állam a tulajdonrészét eladta a többségi tulajdonos befektetőcsoportnak, így a repülőtér üzemeltetéséért teljes mértékben a HOCHTIEF felelt, amely 2013-tól HOCHTIEF AirPort AviAlliance néven üzemelt tovább.

Az Orbán-kabinet 2021 óta dolgozik azon, hogy visszavásárolja a Liszt Ferenc repülőteret, ennek az ügyletnek kerülhet most pont a végére a közeljövőben.

 (Fotó: MTI/Bruzák Noémi)

 

 

Megtörni látszik a kutasok ellenállása? Hétfő kora délutáni hatállyal a Mol az összes töltőállomásán 10 forinttal csökkentette az üzemanyagok árát, vagyis – nagykereskedelmi árváltozás híján – az árrését. 

A Szabad Európa kiperelte az autópálya-koncessziós szerződés mellékleteit, és kiderült, hogy 15-17 ezer milliárd forintba kerülhet az adófizetőknek az, hogy a kormány kiszervezte a hazai gyorsforgalmiút-hálózat nagy részét. Az üzletet elnyerő hét magántőkealapról kiderült, hogy négy Szíjj László, három pedig Mészáros Lőrinc kormányközeli üzletember százszázalékos tulajdonában van – írja a lap.

Kedden túlnyomóan derült, száraz időre van kilátás. Európa időjárását egy kiterjedt anticiklon befolyásolja. Napközben többfelé megélénkül, kedden a Dél-Dunántúlon időnként meg is erősödik a délkeleti, keleti szél.

Olyan szabályokat akartak bevezetni a koreaiak által vezetett iváncsai akkumulátorgyárban, ami kiverte a biztosítékot a magyar munkavállalóknál. Nem mondják meg, mi az oka, ha rosszul lesznek a dolgozók a munkahelyükön, a szigorú biztonsági előírásokra viszont nagyon odafigyelnek, a telefonok kamerája le van takarva, amit a biztonsági szolgálat ellenőriz is. A Házon kívülnek az iváncsai akkumulátorgyár két dolgozója mesélt arról arc és név nélkül.