Kipukkadt a buborék? Visszaesett az elektromos autók eladása
Kínában először csökkent augusztus óta elektromos autók eladása.
Kínában tavaly augusztus óta először csökkent idén januárban havi összevetésben a teljesen elektromos autót és a különböző hibrideket összefoglaló, úgy nevezett alternatív hajtású járművek (NEV) eladása a kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) szerdai bejelentése szerint – írja Vg.
Januárban összesen 2,44 millió autót értékesítettek – beleértve az exportált járműveket is –, ami 47,9 százalékkal több, mint egy évvel korábban, de 22,7 százalékkal kevesebb, mint decemberben, ami november óta az első ilyen csökkenés. A januári teljes értékesítés 29,9 százalékát kitevő NEV járművek eladása 78,8 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest – közölte a CAAM. Kína 443 ezer járművet exportált idén januárban, ami a teljes értékesítés 18,2 százalékát tette ki, a hónap során eladott minden hét NEV autóból egy exportra került.
Az elektromos autó többször keveredik balesetbe, mint a belső égésű társa
A Hertz autókölcsönző le is cserélte 20 ezer elektromos autóját benzinesre, mivel a balesetek után a biztosítási költségek már túl magasak voltak. Kiderült, hogy a legtöbb baleset akkor történik, amikor egy sofőr elektromosra cseréli az addig benzin üzemű autóját – írja a lap. A balesetek száma ugyan látványosan megugrik, amikor a sofőrök belső égésűről elektromos autóra váltanak, de az első baleset után az incidensek száma nagymértékben csökken. A LexisNexis ez alapján arra a megállapításra jutott, hogy az embereknek kell egy kis idő, hogy átszokjanak az elektromos autókra. Ez a tendencia azért sokkal látványosabb az autókölcsönzőknél, mivel ezeknél egy időben sok ügyfél autóját cserélik le egyszerre benzinesről elektromosra – írja a Vg.
Kigyulladnak az elektromos autók?
A General Motors 2021 szeptemberében üzent az Opel Ampera-e típusú villanyautók gazdáinak, hogy parkoláskor tartsanak legalább 15 méter távolságot a többi járműtől. Így csökkentsék annak a kockázatát,hogy az autó esetleges kigyulladása után a tűz nehogy átterjednek a közelben álló többi autóra. Az üzenetben az is szerepelt, hogy töltés közben, zárt térben ne hagyják őrizetlenül az autót – írja a Telex. A lap azt írja, hogy 16 olyan ügyet azonosítottak, amelyekben a Bolt kis méretű villanyautói minden különösebb előjel nélkül kigyulladtak, és porig égtek. Összesen 1,8 milliárd dollárt költött a cég a probléma rendezésére, a szakértői vizsgálat során pedig kiderült, hogy az elektromos hajtású Chevy LG-től származó akkumulátorának kétféle gyártási hibája miatt keletkezhetett zárlat, majd tűz. Míg egy hagyományos autót akár 20 perc alatt teljesen el lehet oltani, addig egy villanyautó esetében ez akár 3-5 órás munkát jelent a tűzoltóknak.
(Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: Jean-Marc Barrere / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP)