Netrebko+Domingo= bombasiker
Nyári fesztivállal a szomszédos Ausztriában (is) Dunát lehet rekeszteni, nincs tó, domb, várrom, ahol ne várnák színvonalas műsorral, ismert és kedvelt művészekkel a közönséget. Igazi nagy kulturális szenzációt azonban inkább csak Salzburg szállít – miközben persze a többi rendezvénysorozat is sokat tesz az emberek szórakoztatásáért és műveléséért.
Innsbruckban a „La clemenza di Tito“ (Titus kegyelme) című Mozart opera kitűnő előadása nem csak a közönség elragadtatását váltotta ki, az egyébként oly szigorú kritikusok sem győztek lelkesedni. Gmunden – a Traunsee festői partján fekvő kisváros, Thomas Bernhard egykori kedvelt lakhelye – az irodalmárok elismerését vívja ki színvonalas előadásaival. A bécsi ImPulsTanz az idén 125 ezres nézősereget csalogatott be – és a sor hosszan folytatható lenne.
Mégis, a legtöbb szó Salzburgról esik, annak is egyik-másik kiemelkedő bemutatójáról. Például Verdi korai művének egy koncertelőadásáról – pedig a látványos díszletek nélküli operák nem a közönség kedvencei. A Giovanna d'Arco azonban Anna Netrebko és Placido Domingo főszereplésének köszönhetően meghódította a közönséget, amely persze hajlamos rajongni a két énekesért. Ezúttal a kritika is csatlakozik e rajongáshoz, érzékletesen magasztalja a két művész teljesítményét.
Nem csoda, hogy a sajtó is lecsapott
Netrebkora, akinek világhírneve innen Salzburgból indult- tulajdonképpen nem is olyan régen.Az interjúkbana krasznodari származású szoprán ugyanolyan közvetlen, kicsit kikerekedve és egy kisfiú boldog édesanyjaként is kislányosan őszinte, mint a kezdet kezdetén. Hogy művészetét ma is halálosan komolyan veszi, az kiderül válaszaiból, mint ahogy az is, hogy képes a legsikeresebb szerepétől is megválni. Nem énekli már Violettát (Traviata), sőt, a most megjelenő CD áriái közé sem válogatta be. A jövő évadban a Bécsi Operában Margarétát személyesíti meg Gounod Faustjában.
Vagyis ausztriai rajongói újra láthatják-hallhatják.
További cikkeket olvashat Ausztriáról a
Szervusz Ausztriahonlapon.