Exkluzív videó a 168-on! – Kevésen múlt, hogy Máté Gáborból ne egy senki legyen

Kevesen tudják, hogy Máté Gáborra nem csak a színház tett mély benyomást, hanem az újságírás is. Utóbbi ráadásul majdnem ketté törte az életét. A budapesti Katona József Színház igazgatója többek között erről beszélt a 168.hu felületén most exkluzív módon látható Dobd be magad! című műsorban.

2024. szeptember 3., 07:00

Szerző:

Máté Gábor elég sajátos módon ismerkedett meg a színházzal, és állt a megfelelő fejlődési útra annak érdekében, hogy ma az lehessen, aki.

„Apám színházi rendező volt, aki életének utolsó évében arra kért, menjek már le Békéscsabára 1-2 napra, hogy lássam, hogyan működik egy színház belülről. Mert egyébként édesanyám jegyszedő volt a Madách Színházban, így kívülről láttam és gyakran is jártam színházba, amikor anyám megengedte”

– osztotta meg a színház világába csöppenésének történetét Máté Gábor. A Réczei Tamás vezetésével induló Dobd be magad! című műsor – mely exkluzív módon most a 168-on látható – vendége azt is elárulta, hogy élete első igazán meghatározó színházi élménye a Gábor Miklós féle Hamlet című előadás volt, ez a pályájára is nagy hatást gyakorolt.

A budapesti Katona József Színház igazgatója az interjú során elmondta, 16 évesen egy iskolaújság szerű kiadvány szerkesztője volt. Ennek egyik cikkében – amit ő írt – követelte a szovjet csapatok kivonását Magyarországról, amit úgy tett meg, hogy az ’56-os forradalomról semmit sem tudott. Hiszen arról a családja egyáltalán nem beszélt.

„Először azt hittem, hogy semmi probléma nincsen, mert volt valami KISZ újság, amelyik közölte velem, hogy átveszi ezt a cikket. Egy kicsit csodálkoztam is, hogy ezt lehet, de gondoltam ha már itt tartunk, akkor miért ne. Aztán kiderült persze, hogy elrettentő példaként akarták ezt a cikket leközölni, de ezt nekem nem mondták”

– mesélte Máté Gábor.

Kíváncsi a történet folytatására, hogy mégis milyen következményei lettek az említett cikknek? Akkor kattintson exkluzív videónkra, és tekintse meg a teljes interjút!

Máté Gábor bedobta magát, de mibe is?

S hogy mit is jelent a „Dobd be magad!”? Egy portréműsort, melyben a meghívott vendégek a játékokhoz való viszonyukról vallanak, emellett történeteket osztanak meg a gyerekkorukról, és beszélnek arról is, szoktak-e feszültséglevezetés céljából játszani. A műsor során kiderül róluk, hogy mennyire kudarctűrők, van-e bennük versenyszellem, és hogy csapatjátékosok-e vagy inkább egyedül küzdenek meg a problémákkal.

A Dobd be magad! vendégei olyan dolgokat is megosztanak a saját életútjukkal kapcsolatban, amelyekről ritkán beszélnek a nyilvánosság előtt. S hogy mik ezek pontosan? Az életük taktikája és annak esetleges kudarcai, a szabálykövetési képességük és feszültségük kifejezése, a konfliktusokban való szerepük. Összességében a Dobd be magad! egy olyan életútutazás, amely elkalauzol bennünket a műsor vendégeinek élettörténetében a legrejtettebb összefüggésekbe.

Persze az utazás elképzelhetetlen lenne egy kiváló játékmester közreműködése nélkül, aki ezúttal sem más, mint Réczei Tamás színházrendező és dramaturg, a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház egykori művészeti vezetője, a Kaposvári Egyetem Művészeti Karának volt oktatója. A műsorvezető a 2019-ben megjelent Nagyon kell szeretniök doku-dráma kötet szerzője, 2020-tól az EMIH kulturális tanácsadója, a Baross utcában megnyíló Firgun Színház vezetője.

(Kiemelt képünkön Máté Gábor, a budapesti Katona József Színház igazgatója. Forrás: Dobd be magad!)