Spabook: a Booking.com megszüntette az ügyfélszolgálata e-mail címét

Nem elérthető a Booking.com ügyfélszolgálatának e-mailje. Az e-mail küldő funkció egy webes felületre irányítja az ügyfeleket, ahol előzetesen kialakított kategóriák szerint lehet ügyet intézni. Ezt is csak akkor, ha felhasználónak nyitott foglalása van.

2023. szeptember 20., 17:42

Szerző:

Még mindig nem csitul a botrány a Booking szállásfoglaló cég körül. Hatalmas összegeket nem fizettek vissza ügyfeleiknek, és nem létező szálláshelyeket hirdettek, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) rajtaütött a cég irodáján.

A legújabb fejlemény a Spabook.net szerint, hogy a szállásközvetítő cég megszüntette ügyfélszolgálata e-mail-elérhetőségét, a customer.service@booking.com-ot. 

A portál a tesztemail elküldésekor legalábbis azt tapasztalta, hogy elirányították egy webes felületre, ahol előzetesen kialakított kategóriák szerint lehet meghatározott ügyekben intézkedni, feltéve, hogy a felhasználónak van nyitott foglalása. Ha nincs, akkor nem tud mit tenni, csupán gyakori kérdések jelleggel lehet navigálni az oldalon, de érdemi segítséget nem lehet kérni.

Az, hogy a Booking most lezárta az ügyfélszolgálat e-mail-es, írásos elérhetőségét, két nagyon fontos dolgot vet fel a cikk szerint. Úgy vélik, a panaszok száma világszerte olyan nagy lehet, hogy a bejövő új hibajegyek mennyiségét csökkenteni kénytelenek, hogy fel tudják azokat dolgozni. Kutatásuk alapján az e-mail-kommunikációt azért részesítették előnyben a szálláshelyek, mert erről a saját rendszerükben bizonyítékokat tudtak megőrizni. Azzal, hogy mostantól kizárólag a Booking belsős rendszerében (amin keresztül adathalászok bankkártya adatokat lopnak hónapok óta) lehet üzenetet váltani az ügyfélszolgálattal, megszűnik a levelek elmentésének lehetősége. A cikk szerzője találkozott például olyan panasszal, amelyben a külföldi szállásadó azt jelezte, hogy egy kellemetlen párbeszéd egyszerűen eltűnt a Booking-os rendszerből, és nem tud többé hivatkozni rá, mert kitörölték.

A cikkben kitérnek arra is, hogy a Booking szállásadó partnerei világszerte továbbra is tömegesen várnak a pénzükre, amelyet sokan utoljára június közepén kaptak meg, azóta pedig önerőből finanszírozzák a szálláshelyük működtetését.

(Fotó: Koen van Weel / ANP MAG / ANP via AFP)